مشترکین کم‌مصرف آب از پرداخت هزینه معاف می‌شوند

معاون درآمد و خدمات مشترکین آب و فاضلاب قزوین گفت: مشترکینی که کمتر از ۵مترمکعب در ماه مصرف داشته باشند طبق قانون و تعرفه آب امید از پرداخت آب بها معاف می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ ناصر لامعی، معاون درآمد و خدمات مشترکین آب و فاضلاب استان قزوین اظهار کرد: طبق بررسی به عمل آمده بر اساس آمار سال ۱۳۹۹ در کل مشترکین شهری و روستایی، ۵۶درصد مشترکین بالای الگوی مصرف یعنی ۱۴مترمکعب در ماه آب مصرف می کنند.

او افزود: بر اساس طبقات مصرف تعیین شده توسط وزارت نیرو ،۴۲درصد از مشترکین جز دسته "پرمصرف" هستند یعنی بین ۱۴ تا ۲۸مترمکعب اب در ماه مصرف می کنند و ۱۴درصد از مشترکین جز دسته "بدمصرف" هستند یعنی بیشتر از ۲۸مترمکعب در ماه آب مصرف دارند.

لامعی  گفت: الگوی مصرف هر مشترک برای استان قزوین ، ۱۴متر مکعب در ماه تعریف شده و مشترکینی که کمتر از ۵ متر مکعب در ماه مصرف داشته باشند طبق قانون و تعرفه اب امید از پرداخت آب بها معاف می شوند.

او در ادامه به مشترکین توصیه کرد: میزان مصارف را مدیریت کنند و به هدر رفت آب کولرهای آبی و تعمیرات نشت آب تاسیسات و لوله های آب داخل ساختمان و املاک در جهت حفظ منابع آب و برخورداری همه عزیزان از آب سالم و بهداشتی در استان اهمیت ویژه داشته باشند.

همچنین معاون درآمد و خدمات مشترکین در مورد واحدهای غیرخانگی افزود: در کاربری های غیر خانگی حتما مصرف برابر الگو و ظرفیت قراردادی توصیه می شود چرا که هزینه مصارف بالاتر از الگو و ظرفیت قراردادی ماهانه شامل هزینه آب آزاد خواهد بود و حدود ۱۳ برابر از هزینه عادی بالاتر است .

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1519014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =