خراسان نوشت:

اعضای باند «آپاچی سواران خشن» که با تهدید به مرگ عابران و رهگذران از آنان زورگیری می کردند با هوشیاری ماموران کلانتری شهید هاشمی نژاد مشهد دستگیر و در چنگ عدالت گرفتار شدند.

ساعت ۹:۴۵ صبح روز گذشته یکی از شهروندان در تماس با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام کرد جوانی که سوار بر موتورسیکلت آپاچی مشکی رنگ است در حاشیه خیابان آزادی برای ۲ دختر جوان ایجاد مزاحمت می کند، در پی دریافت این خبر و به دستور سرگرد تاتاری (رئیس کلانتری شهید هاشمی نژاد) بلافاصله ماموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل اعلام شده عزیمت کردند اما جوان آپاچی سوار به محض مشاهده ماموران انتظامی متواری شد و ماموران نیز به تعقیب وی پرداختند. آنان پس از طی مسافتی محل عبور موتورسیکلت را سد و این جوان ۲۱ ساله را دستگیر کردند. در بازرسی بدنی از متهم ۲ عدد کارت سوخت و ۲ عدد کارت عابربانک از داخل کیف وی کشف شد.

با کشف این مدارک، ماموران احتمال دادند که وی ممکن است در زورگیری هایی که طی چند روز گذشته در مشهد رخ داده است نقش داشته باشد بنابراین او را به همراه موتورسیکلت آپاچی به کلانتری منتقل کردند. این جوان که توسط ماموران تجسس کلانتری تحت بازجویی های پلیسی قرار گرفته بود در ابتدا منکر دست داشتن در زورگیری های اخیر شد و گفت: آن ۲ دختر دبیرستانی همسایه ما بودند و من می خواستم به آن ها بگویم که این جا نیایید! محل خوبی نیست! بررسی های تصاویر گوشی تلفن همراه وی نیز بیانگر آن بود که او تصاویر مستهجن زیادی را در گوشی تلفن همراه خود ذخیره کرده است.

این گزارش حاکی است: با توجه به اظهارات ضدونقیض متهم در بازجویی ها، ماموران انتظامی بلافاصله با بانکی که کارت های عضو شبکه شتاب (عابربانک) از سوی آنان صادر شده بود تماس گرفتند که کارمندان بانک ضمن ارائه مشخصات و آدرس مالک یکی از کارت ها اظهار داشتند که صاحب این حساب امروز صبح با مراجعه به بانک اعلام کرده است که کارت عابر بانک وی سرقت شده است. با به دست آمدن این سرنخ ، فرمانده کلانتری ماجرا را به قاضی درویش زاده (رئیس مجتمع قضایی شهید قدوسی مشهد) اطلاع داد که با توجه به اهمیت موضوع مقام قضایی ضمن صدور دستورات قانونی برای بازرسی مخفی گاه متهم و راهنمایی ماموران انتظامی برای پی گیری جدی این پرونده، دستور داد تاجوان «آپاچی سوار» به طور ویژه مورد بازجویی های پلیسی قرار گرفته و در صورت معرفی همدستانش آنان نیز دستگیر شوند. در پی کسب دستور قضایی ، ماموران تجسس با مالک یکی از کارت های مسروقه تماس گرفتند که وی با حضور در کلانتری و ضمن شناسایی جوان آپاچی سوار گفت: آن ها دیشب ۳ نفر بودند و با یک دستگاه موتورسیکلت هوندا در ساعت یک بامدادراه مرا در خیابان ابوذر غفاری منطقه طلاب سد کردند. شاکی این پرونده افزود: یکی از آنان کارد بزرگی را روی شکمم قرار داد و با تهدید به مرگ مبلغ ۵۰ هزار تومان وجه نقد، مدارک شناسایی، کارت عابربانک و گوشی تلفن همراه مرا سرقت کرد و به همراه هم دستانش با سرعت زیاد از محل متواری شدند. وی اضافه کرد: من در آن وقت شب به منزلم می رفتم و اصلا فکر نمی کردم در چنگ این دیوصفتان گرفتار شوم الان هم از ترس و وحشتی که بر من مستولی شده است حال خوبی ندارم. گزارش خراسان حاکی است: به دنبال اظهارات شاکی پرونده، «الف. ر» (متهم دستگیر شده) که دیگر راه گریزی برای انکار اقدامات مجرمانه خود نداشت به ناچار لب به اعتراف گشود و ۲همدست خشن دیگر خود را به ماموران انتظامی معرفی کرد. در پی اعترافات جوان آپاچی سوار بلافاصله ماموران انتظامی با هماهنگی مقام قضایی برای دستگیری متهمان دیگر پرونده عازم شدند و یکی از آنان که جوان ۱۸ ساله ای به نام «ح.ر» است را داخل یک مغازه کفاشی در خیابان ابوذر و دیگری که جوان ۲۱ ساله ای به نام «م.ک» است را داخل منزل مسکونی اش در بولوار طبرسی دستگیر کردند. در بازرسی از محل دستگیری متهمان این پرونده ۷ دستگاه گوشی تلفن همراه ، مقادیری وجه نقد و موتورسیکلت هوندای مورد ادعای شاکی کشف و به کلانتری منتقل شد.

در بررسی های مقدماتی نیز مشخص شد که «موتورسواران خشن» پلاک موتورسیکلت را با گل پوشانده اند تا به هنگام ارتکاب جرم کسی نتواند شماره موتورسیکلت را یادداشت کند. این گزارش حاکی است: فرمانده انتظامی مشهد ضمن قدردانی از تلاش های گسترده نیروهای انتظامی برای مبارزه قاطع با مجرمان خشن به خراسان گفت:با توجه به سرنخ های موجود و اسناد و مدارک کشف شده از سارقان، تلاش ماموران انتظامی برای کشف دیگر جرایم اعضای این باند ادامه دارد. سرهنگ پاسدار احد کریمی افزود: زورگیری  و کیف قاپی از جمله جرایم خاص و خشن به شمار می رود که نیروهای انتظامی در مبارزه و برخورد با این گونه جرایم اغماض نخواهند کرد و در صورت فرار نیز با شلیک گلوله از سوی پلیس مواجه خواهند شد.

رئیس پلیس مشهد به خانواده ها توصیه کرد: مراقب رفت و آمد فرزندان خود باشند و ساعت آمد و شد آنان را کنترل کنند. وی تصریح کرد: خانواده ها وقتی سلاح سرد را در دست فرزندشان می بینند بی تفاوت از کنار آن عبور نکنند و موضوع را با اهمیت جلوه داده و در این باره با جدیت برخورد کنند چرا که بسیاری از جوانان نیز به دلیل هیجانات دوران جوانی فریب دوستان ناباب را خورده و دست به اقدام مجرمانه ای می زنند که تاوان سنگینی در پی دارد.

/5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 151931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =