اهدای اعضای جوان ۲۸ ساله چهارمحالی به بیماران نیازمند پیوند عضو

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری از اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی ۲۴ ساله در این استان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ،دکتر فریدون رحمانی افزود: باز هم حماسه ای دیگر از گذشت و نوعدوستی در دیار مهربانی هاشکل گرفت.
وی تصریح کرد: خانواده سخاوتمند صیادی از اهالی فرهیخته شهر کیان با رضایت به اهدا عضو عزیزشان نور امید به دل چند بیمار نیازمند عضو هدیه کردند.
به گفته وی، سحر گاه پنجمین روز از خردادماه ۱۴۰۰، پیکر حمید رضا صیادی شهرکی طبق وصیت قلبی خود و با رضایت خانواده بی نظیرش با وداع تلخ تک تک عزیزان خانواده و دوستانش جهت اهدا اعضا با ارزشش به اتاق عمل بیمارستان کاشانی منتقل شد.
دکتر رحمانی افزود: پدر و مادر بزرگوار این بیمار مرگ مغزی، اکنون به جای نا امیدی وصرفا عزاداری در انتظار شنیدن خبر سلامتی بیماران گیرنده عضو می باشند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان خاطر نشان کرد: مرحوم حمیدرضا صیادی بدلیل تومور مغزی تحت درمان بود و پیشنهاد اهدای عضو در صورت مرگ مغزی شدن را قهرمانانه خود به خانواده اش سفارش کرده بود.
به گفته وی، کبد ، کلیه ها، عروق ونسوج حیاتبخش این بیمار مرگ مغزی ۲۸ ساله جدا سازی و به شیراز و تهران ارسال شد.
وی در ادامه با بیان اینکه، در صورت نرسیدن عضو پیوندی به بدن بیماران نیازمند پیوند عضو در لیست انتظار پیوند ، هر دوساعت یک نفر جان خود را از دست می دهد، ابراز امیدوار کرد: که این هدایا نجاتبخش عزیزان دردمند لیست انتظار پیوند شوند.
گفتنی است، از ابتدای سال جاری تاکنون اعضای شش بیمار مرگ مغزی در چهارمحال و بختیاری اهدا شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1519795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =