صدور اولین پروانه بهره‌برداری تأسیسات گردشگری از طریق سامانه الکترونیک

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان قزوین از صدور پروانه بهره‌برداری یک هتل دو ستاره در قزوین برای اولین بار از طریق سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تاسیسات گردشگری (جانا) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ نادر محمدی، معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان قزوین با اعلام این خبر گفت: سامانه جانا با هدف الکترونیکی‌شدن تمام فرآیندهای مرتبط با مجوزهای تاسیسات گردشگری و تسهیل و تسریع دسترسی عموم به خدمات این حوزه به صورت برخط، راه‌اندازی شده و از این پس صدور و تمدید پروانه‌ بهره‌برداری مربوط به تمامی مراکز اقامتی و پذیرایی شامل هتل، هتل‌آپارتمان، مهمان‌پذیر، سفره‌خانه‌سنتی، مجتمع‌های بین‌راهی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی که قبلا به‌صورت دستی انجام می‌شد از طریق این سامانه امکان‌پذیر است.

او افزود: در این سامانه پس از ثبت‌نام اولیه و با توجه به نیاز متقاضی فرآیند شروع می‌شود و در واقع تمام تعاملات سازمان با متقاضیان از زمان ثبت تقاضا برای اخذ مجوز تا صدور مجوز و در صورت نیاز تمدید مجوزهای صادر شده از طریق این سامانه صورت می‌گیرد.

محمدی با تاکید بر لزوم ثبت نام واحدهای اقامتی و پذیرایی در این سامانه بیان کرد: با توجه به اینکه مهلت پروانه بهره برداری تمامی تاسیسات گردشگری به پایان رسیده،  مدیران این مراکز موظف‌اند پس از تایید مدارک در حوزه معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نسبت به تکمیل اطلاعات در این سامانه به نشانیhttp://myst.mcth.ir اقدام و کد شناسه دریافت کنند که درحال‌حاضر این فرآیند در سطح استان درحال انجام است.

او با اشاره به مهلت پروانه بهره‌برداری که از این طریق صادر می‌شود، اظهار کرد: با توجه به اجرای فرایند استانداردسازی تاسیسات گردشگری استان، واحدهایی ک موفق به دریافت گواهینامه استاندارد شوند پروانه بهره برداری سه ساله دریافت می کنند و در غیر این صورت مهلت پروانه یکساله است.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان یادآور شد: سرعت در صدور مجوزها و ضرورت تکمیل مدارک برای جلوگیری از دخل و تصرف‌های احتمالی از جمله مزایای این طرح به‌شمارمی‌روند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1519931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =