سرمایه گذاری ۱۴هزار میلیاردی بزرگترین واحد تولید«کریستال ملامین»کشور

در راستای تکمیل زنجیره صنعت پتروشیمی و بزرگترین واحد تولید "کریستال ملامین" کشور ۱۴ هزار میلیارد ریال در شهرستان لردگان سرمایه گذاری شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ،رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: بخش خصوصی برای راه‌اندازی واحد تولیدی کریستال ملامین در شهرستان لردگان این استان ۱۴ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری می‌کند.

سجاد رستمی تاکید کرد: کارخانه کریستال ملامین لردگان به‌عنوان بزرگ‌ترین واحد در کشور از لحاظ ظرفیت تولید شناخته می‌شود.

وی گفت:پتروشیمی لردگان که واحد تولیدی کریستال ملامین در مجاورت آن راه‌اندازی می‌شود، یکی از شرکت‌های تابعه گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان است که در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار در بخش فلارد شهرستان لردگان احداث و تجهیز شده است.

رستمی تصریح کرد:طرح کریستال ملامین با اشتغال‌زایی مستقیم برای ۱۶۰ نفر و ظرفیت تولیدی سالانه ۴۰ هزار تن در زمینی به وسعت ۲۰ هکتار در بخش فلارد شهرستان لردگان و در مجاورت پتروشیمی احداث می‌شود.

وی افزود:این طرح هم‌اکنون در مرحله واگذاری زمین و ثبت سفارش ماشین‌آلات قرار دارد و با بهره‌برداری از آن، مواد اولیه انواع لمینت‌ها، روکش‌ها، پروفیل‌ها، صنعت کاغذ و نساجی، مقاطع پلاستیکی، نایلون و نایلکس تولید خواهد شد.

رستمی تصریح کرد: واحد تولیدی کریستال ملامین لردگان ۳۶ ماه پس از آغاز عملیات اجرایی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی همچنین با اشاره به فعالیت پتروشیمی لردگان گفت:تولید این مجتمع اُوره و آمونیاک خواهد بود و ظرفیت تولید سالانه آن بیش از یک میلیون تن اُوره و ۷۰۰ هزار تن آمونیاک است که بخش عمده‌ای از آمونیاک تولیدی برای تولید اُوره در داخل مجتمع مصرف می‌شود و ۷۴ هزار تن به‌صورت مازاد برای عرضه مستقیم به بازار در نظر گرفته شده است.

عملیات اجرایی مجتمع پتروشیمی لردگان از سال ۱۳۸۷ آغاز شد و اکنون پس از تحمل سال‌ها تحریم و فشارهای اقتصادی در آستانه افتتاح رسمی قرار دارد.

این مجتمع به سبب دسترسی مناسب به منابع آب و گاز و نزدیکی به سه خط لوله گاز کشور و دارای بودن زمین و موقعیت مناسب از نظر تسطیح و انجام امور زیربنایی از موقعیت مکانی مطلوبی برخوردار است.

هم‌اینک ۸۳۱ واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری فعال است که برخی محصولات تولیدی این واحدها مانند ورق خودرو، چادر مشکی، آجرنسوز، مالت، موکت، خوراک آبزیان و لوازم خانگی در کشور از جایگاه و اهمیت مهمی برخوردار است.لردگان در ۱۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1520192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =