آمادگی هلال احمر برای ارائه خدمات به زائران اربعین و حجاج/ واکسیناسیون حاجیان توسط هلال احمر

باشگاه خبرنرگاران جوان نوشت: رئیس جمعیت هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر آمادگی ارائه خدمات به زائران اربعین و حجاج در صورت برگزاری مراسم را دارد.

کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر  با اشاره به آمادگی جمعیت هلال احمر برای ارائه خدمات در اربعین و ایام حج در صورت برگزاری مراسم، اظهار کرد: امسال به احتمال زیاد در مقیاس محدود حجاج اعزام خواهند شد. جمعیت هلال احمر با هماهنگی حج و زیارت واکسیناسیون حجاج و اعزام را در دستور کار خود قرار داده است و اعزام زائران به تعداد بالا تقریبا منتفی است.

او افزود: همچنین هر تصمیمی که ستاد مرکزی اربعین درباره برگزاری پیاده روی اربعین سال جاری گیرد، جمعیت هلال احمر این آمادگی را دارد که در کنار مردم باشد.

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه بیان کرد: در ابتدای سال ۹۹ که کنترل خروجی و ورودی کل شهرهای کشور مطرح بود، جمعیت هلال احمر و داوطلبان آن در حال ارائه خدمات به مسافران بودند و در هر جایی که به جمعیت هلال احمر نیاز بود در کنار وزارت بهداشت بودیم.

همتی با اشاره به کنترل ۳۷ مرز رسمی کشور در سال ۱۴۰۰ توسط جمعیت هلال احمر بیان کرد: طرح مراقبت‌های بهداشتی مسافران تا پایان اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: مردم جمعیت هلال احمر را دوست دارند، خوشبختانه در ایام کرونا از تعداد داوطلبان جمعیت هلال احمر کاسته که نشد بلکه افزایش جذب نیرو هم  در این ایام داشتیم.

او با اشاره به احداث خانه‌های هلال تصریح کرد: در شهریور سال گذشته ۳ هزار خانه هلال آماده بهره برداری شد، همچنین در هفته هلال نیز دو هزار و ۴۰۰ خانه هلال دیگر افتتاح شد. این خانه‌ها می‌توانند جامعه‌ای تاب آور ایجاد کنند، خانه های هلال در محروم‌ترین نقاط کشور است که جمعیت هلال احمر به این نقاط دسترسی ندارد.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه خانه‌های هلال داوطلب محور است، گفت: افق برنامه ما راه اندازی ۳۷ هزار خانه هلال در کشور است. برخی از اقلام امدادی، چون چادر امدادی در این خانه‌ها برای آمادگی در برابر بحران دپو شده است، این خانه‌ها هیچ بار مالی بر دوش ملت نخواهد داشت.

همتی با اشاره به اجرای طرح ملی نذر آب در چهارمین سال متوالی، گفت: طرح‌های حمایتی و معیشتی در راستای حمایت از خانواده‌های آسیب دیده از کرونا با بهره گیری از ظرفیت کمک‌های داخلی و بین المللی با موفقیت اجرا می‌شود.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1520260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =