هشدار نبیه بری درباره هفته‌ای سرنوشت‌ساز

ایسنا نوشت:رئیس پارلمان لبنان در سخنانی هفته جاری را هفته‌ای سرنوشت ساز برای تشکیل دولت جدید این کشور خواند.

روزنامه النهار اعلام کرد که کانال‌های ارتباطی میان نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان و سعد حریری، نخست‌وزیر مکلف این کشور همچنان وجود دارد و قطع نشده است.

النهار به نقل از نبیه بری نوشت: ما در هفته‌ای سرنوشت ساز قرار داریم و هیچ چیزی جز تشکیل دولت، کشور را به وضعیت گذشته باز نمی‌گرداند و آن را به ثبات نمی‌رساند.

در همین حال، یک منبع پارلمانی لبنانی در گفت‌وگو با روزنامه الشرق الاوسط به نقل از نبیه بری گفت که رئیس پارلمان لبنان آخرین فشنگش را برای ورود به اختلاف میان میشل عون رئیس جمهوری کشورش و حریری و ترمیم شکاف و اختلافات میان آنها را حفظ کرده است.

این منبع همچنین اظهار کرد که بری نسبت به احتمال قرار گرفتن پرونده تشکیل دولت در مسیر اجرا پس از مدتها انتظار خوش بین است.

وی همچنین افزود: بری معتقد است که امروز گزینه‌ای جز تشکیل دولت وجود ندارد و چشم دوختن به خرید زمان مناسب نیست؛ چراکه کشور نمی‌تواند مقاومت کند و هر گزینه دیگری جز تشکیل دولت ما را به مرحله انفجار می‌کشاند.

بری ادامه داد: بحران تشکیل دولت کاملا داخلی است و تا زمانی که ما به خودمان کمک نکنیم، جامعه بین‌الملل به کمک ما نخواهد آمد و اتلاف وقت به سود کشور نخواهد بود و باید بدون هیچگونه قید و شرطی ابتکارعمل امانوئل ماکرون را اجرایی کرد تا از فروپاشی کشور جلوگیری کنیم.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1520639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =