این تیم خراسان است، یا علی مدد

سردار مسعود معمایی درباره چگونگی رسیدن مالکیت باشگاه به هیئت فوتبال، پس گرفتن دوباره آن و برنامه‌های آینده باشگاه صحبت کرد.

زاوش محمدی: باشگاه شهرخودرو در لیگ بیستم روزهای پرحاشیه‌ای را می‌گذارند و مشکلات مالکیت این باشگاه باعث شده آن‌ها شرایط بدی را تجربه کنند. چندی پیش هیئت فوتبال استان خراسان به دلیل شرایط فرهاد حمیداوی تصمیم گرفت اداره باشگاه را بر عهده بگیرد که این موضوع اکنون باعث اعتراض تیم مدیریتی قبلی شده است و آن‌ها به دنبال پس گرفتن تیم شهرخودرو که این روزها با نام پدیده در لیگ برتر فعالیت می‌کنند هستند. سردار مسعود معمایی، در گفت و گو با خبرآنلاین درباره چگونگی رسیدن مالکیت باشگاه به هیئت فوتبال، پس گرفتن دوباره آن و برنامه‌های آینده باشگاه صحبت کرد که در ادامه می‌خوانید:

*ابتدا درباره این بگویید که چگونه مالکیت باشگاه شهرخودرو از حمیدوای گرفته شد.
حمیداوی چند شغل داشت و یکی از آن‌ها واردات خودرو بود. بعد از تحریم همه افراد این حوزه از جمله حمیدوای به مشکل خوردند. البته ایشان چون عامل فروش بود، مسئولیت کمتری داشت و کسی که تعهد می‌کرد ماشین را تهیه کند نتوانست و چون از مردم پول گرفته بودند به مشکل خوردند که البته مشغول حل کردن آن و کارهای دادگاهی هستند. چند نفر از جمله رئیس هیئت فوتبال استان خراسان و ...آمدند سناریویی تعریف کردند که این‌ها بدهی دارند و حمیدوای هم نیست و تیم سقوط می‌کند. یک چیزی تعریف کردند و دادستانی به فدراسیون نامه زد که با توجه به مشکلات تیم فعلا باشگاه در اختیار هیئت باشد. فدراسیون هم داشت از ما حمایت می‌کرد ولی این نامه بالادستی به حساب می‌آمد.

*واکنش شما به این اتفاقات چه بود؟
ما یک سری تحقیقاتی کردیم دیدیم تمام کارها غیرقانونی بوده و یک جلسه‌ای با مدیرکل تربیت بدنی استان که نماینده وزیر به حساب می‌آید، گذاشتیم که یک گزارش اشتباهی داده بود. این‌ها براساس آن حکم دادند. آن‌ها گفته بودند ما یک جلسه‌ای گذاشتیم و در آن پنج بند توافق شده که یکی از آن‌ها این است اگر مشتری پیدا شود که اصول را رعایت کند ما حاضر به فروش هستیم اما تا زمان فروش مدیریت دست خودمان باشد اما ظاهرا نامه را جور دیگری مطرح کردند که باید تیم را بگیرند و به هیئت فوتبال استان خراسان بدهند. 

*آیا هیئت فوتبال طبق قانون می‌تواند تیم‌داری کند؟
فدراسیون هم اعلام کرده هیئت‌ها حق تیم‌داری ندارند مگر این‌که شرایط خاصی پیش بیاید که این شرایط خاص نبود. ما خودمان آنجا بودیم و گفتند قرار است هواداران مقابل استانداری تجمع کنند اما ما حضور داشتیم و یک نفر هم نیامد. این‌ها جوسازی بود و براساس همان سناریویی که طرح‌ریزی کردند آن را انجام دادند. ما هم پیگیری کردیم و تمام کارهای قانونی انجام شده و به جایی رسیده که تیم را تحویل بدهند و برگردانند. یک سری سنگ‌اندازی دوباره انجام دادند که شرط بگذاریم اما ما گفتیم هیچ شرطی را قبول نمی‌کنیم و شما تیم را غاصبانه تحویل گرفتید و باید پس بدهید تا بعد بنشینیم و صحبت ‌کنیم. گفتند یک سری هزینه انجام شده که ما گفتیم همه را بررسی می‌کنیم اگر لازم باشد پرداخت خواهیم کرد.حرف ما این است، این‌که اسم تیم شهرخودرو است و شما چهارصد میلیون خرج کردید و به عنوان پدیده زدید درست نیست. پدیده‌ای که خودش هم مدعی نیست.ما تمام مراحل قانونی را طی کردیم تا به امید خدا تیم را پس بگیریم.این تیم برای مردم خراسان است و روی آن تعصب دارند.باید کاری کنیم تا یک بار دیگر هواداران فریاد بزنند که این تیم خراسان است،یا علی مدد.

این تیم خراسان است، یا علی مدد

*الان اسم تیم هم تغییر کرده و با نام پدیده فعالیت می‌کند!
اسم تیم هم شهرخودرو است و عوض نشده است. این‌که الآن در لیگ اسم پدیده را گذاشتند هم تخلف کرده‌اند و در نامه دادستانی هم نگفتند اسم تغییر کند. دادستانی گفته تا موقعی که به این مسئله رسیدگی شود شما فقط تیم را مدیریت کنید و حتی حق فروش بازیکن هم نداشتند.

*تیم هم امسال عملکرد پرنوسانی داشته و فاصله زیادی با منطقه سقوط ندارد.
تیم انشالله در لیگ می‌ماند. ما به آقای رحمتی هم پیام دادیم که محکم ادامه دهد و ما هم پیگیری می‌کنیم تا برای لیگ بعدی برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم.

*برای فصل بعد هم با رحمتی ادامه خواهید داد؟
برای فصل بعد هم باید با ایشان صحبت کنیم ولی اساس بر این است که کادر فنی خیلی تغییری نکند.

*در صورتی که فصل بعد تیم‌داری کنید تکلیف فروش بازیکنانی مثل امین قاسمی‌نژاد چه خواهد بود؟
برای فروش امین قاسمی‌نژاد و دیگر بازیکنان هم نظر کادر فنی مهم است و باید با آن‌ها مشورت کنیم.در حال حاضر قبل از اتمام فصل تمام تمرکز ما گرفتن تیم است تا بتوانیم نقاط ضعف تیم را برطرف کنیم. کادر فنی باید با آرامش کارش را ادامه بدهد و تیم در لیگ بماند. برای فصل بعد برنامه‌های زیادی داریم که بتوانیم بهتر و بهتر ادامه دهیم.

۲۵۶ ۲۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1520937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =