دارندگان مجوز اجاره‌داری سازمان منطقه آزاد قشم از پرداخت مالیات معاف می‌شوند

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم از صدور مجوز اجاره‌داری برای مالکین واحدهای تجاری و خدماتی باهدف بهره‌مندی از معافیت مالیاتی خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از قشم، هرمز امیری با اشاره به مراجعات صورت گرفته از سوی واحدهای صنفی مختلف به معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری، اظهار کرد: مالکان حقیقی واحدهای تجاری و خدماتی با مراجعه به مدیریت بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم و مالکان حقوقی نیز با مراجعه به معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری این سازمان می توانند جهت کسب مجوز اجاره داری و بهره مندی از معافیت مالیاتی اقدام کنند.
وی ادامه داد: دارندگان مجوز اجاره‌داری از سازمان منطقه آزاد قشم براساس ماده ۱۳ قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری – صنعتی می‌توانند از معافیت بهره‌مند شوند.
مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم یادآور شد: با توجه به تسلیم اظهار نامه مالیاتی در خرداد و تیر ماه هر سال، تمام مالکان واحدهای تجاری نیز می‌توانند نسبت به اخذ مجوز اجاره‌داری از سازمان منطقه آزاد قشم اقدام نموده و در صورت تسلیم اظهارنامه املاک خود، موفق به بهره‌مندی از معافیت خواهند شد. امیری با توجه به اینکه فعالان اقتصادی همه ساله نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر اقدام می‌کنند، چنانچه به عنوان مستاجر در واحد صنفی مشغول فعالیت باشند، باید نام مالک را در اظهارنامه مالیاتی به اداره دارایی اعلام نمایند و به همین دلیل و برای معافیت دو سویه موجر و مستاجر، سازمان منطقه آزاد اقدام به صدور مجوز اجاره‌داری نموده تا مالکین نیز از این معافیت بی نصیب نمانند.
وی با اشاره به اینکه مطابق ماده ۱۱ قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری- صنعتی، صدور هرگونه مجوز برای هر نوع فعالیت اقتصادی مجاز و همچنین ایجاد بنا و تصدی به انواع مشاغل توسط اشخاص حقیقی و حقوقی در محدوده منطقه فقط در اختیار سازمان منطقه آزاد می‌باشد، افزود: فعالان اقتصادی نیز باید به این موضوع توجه داشته باشند و برای استفاده از مزایای مناطق آزاد و همچنین بهره‌مند شدن از موضوع ماده ۱۳ این قانون بهترین راه را انتخاب نمایند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1521085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =