صیادی به روش های سنتی در قشم می تواند به عنوان جاذبه گردشگری به گردشگران معرفی شود

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: روش های صید و صیادی سنتی می تواند به عنوان جاذبه ای نوین در حوزه گردشگری کشور به علاقه مندان و گردشگران معرفی شده و ذائقه ای جدید در این صنعت ایجاد کند.

به گزارش خبرآنلاین از قشم، علی درویش پور، در دیدار با روسای تعاونی صیادان جزیره قشم با اشاره به اینکه صیادی میراث معنوی و یادگار نیاکان قشم است و ارتزاق بسیاری از بومیان منطقه از نعمات خدادادی دریا است، اظهار داشت:  در روش های سنتی که به صورت انتظاری انجام می شود، هیچ آسیبی به ذخایر آبزیان  وارد نشده و کاملا منطبق با ضوابط زیست محیطی می باشد.
وی ساماندهی اسکله‌های صیادی، طراحی جایگاه سوخت مشخص، مکان یابی و طراحی بازار ماهی فروشان با امکان بسته بندی مناسب و ایجاد صنایع تبدیلی این حوزه را از نیازهای جزیره دانسته و گفت: باید در این زمینه گام های موثری برداشته شود.
درویش پور، خطوط ساحلی جزیره و حریم دریا را جزء دارایی ها و سرمایه های ملی و متعلق به همه مردم دانسته و افزود: این قول را به مردم و ساکنان جزیره می دهم که تا زمانی که در قشم حضور داشته باشم اجازه واگذاری زمین در خطوط ساحلی را نخواهم‌ داد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم،  توانمندسازی جوامع محلی و بومیان را از اهداف سازمان دانسته و تاکید کرد: تشکیل تعاونی هایی برای توسعه مزارع پرورش میگو در دستور کار سازمان منطقه آزاد قشم قرار دارد و ان شالله به زودی شاهد اشتغال جوانان در این مزارع خواهیم بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1521882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =