اعتبار مرمت زورخانه‌ شهدای بستان در سال جاری لحاظ می‌شود

نادر فخری گفت اعتباری برای ورزش پهلوانی و زورخانه ای شهرستان در شورای برنامه‌ریزی به منظور مرمت و بازسازی زورخانه‌ها در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان  نادر فخری در دیدار با رئیس و اعضای هیات پهلوانی و زورخانه ای شهرستان سمنان به مناسبت روز ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ پهلوانی یکی از راهکارهای مناسب برای جلوگیری از بسیاری از معضلات اجتماعی است، خاطرنشان کرد: باید بسترهای لازم برای اوقات فراغت جوانان مهیا گردد.

وی افزود : ورزش پهلوانی علاوه بر تامین سلامت جسم ، صفات نیک و برجسته ای همچون جوانمردی، شجاعت، فروتنی و اخلاق را به ارمغان می‌آورد تا آنجا که پهلوان علاوه بر مهارت در فنون ورزشی ، در سجایای اخلاقی و معنوی  نیز تلاش می نماید.

فخری بیان کرد : پهلوانان و ورزشکاران باستانی اقتدا به امام علی (ع) را به عنوان یک باور و اعتقاد محکم سرلوحه زندگی خود قرار می‌دهند و زورخانه  مدیون چهره بی‌مثال و شخصیت گران‌سنگ امیرالمومنین (ع) است که در تار و پود  ورزش زورخانه‌ای تنیده شده است.

فرماندار سمنان گفت: از دیگر ویژگی‌های مهم ورزش پهلوانی فتوت و جوانمردی و مردم‌داری و رعایت آداب، اخلاقی و رفتاری است که از امام علی (ع) به ارث رسیده است.

هیات ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای سمنان در پی جذب رده سنی نوپا است

رئیس هیات ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای شهرستان سمنان نیز در این نشست ابراز داشت: امید است با تخصیص اعتبار به ورزش پهلوانی و  زورخانه‌ای شهرستان سمنان، هرچه سریعتر زورخانه قدیمی مرکز استان بازسازی شود.

سلیمان دهرویه یکی از اولویت های هییت ورزشی پهلوانی شهرستان سمنان را جذب و آموزش رده سنی نوپا عنوان کرد و گفت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته، زورخانه مولی علی (ع) واقع در شهرک فرهنگیان سمنان آماده ثبت نام ورزشکاران در رده‌های مختلف سنی زیر نظر مربیان و مرشدان مجرب است تا این ورزش سنتی و آبا و اجدادی به نسل های آینده انتقال یابد.

مدیر زورخانه شهیدان بستان سمنان نیز در این نشست گفت: سالن جنب زورخانه شهیدان بستان با بهره‌گیری از کمک های نقدی و جذب خیرین و پیگیری های مکرر پهلوانان و پیشکسوتان شهرستان  و استفاده از تبصره ۲۲ قانون بودجه در سال ۹۲ به منظور تامین بخشی از هزینه های هیات احداث شد اما اکنون در اختیار این هیات ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای شهرستان سمنان قرار ندارد.

عبدالرضا زیاری افزود: فرماندار سمنان  جهت اشاعه و گسترش ورزش پهلوانی و ارج نهادن به تلاش های دست اندرکاران ورزشی سالن مذکور را در اختیار هیات ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای شهرستان سمنان قرار دهد و یا طبق قول مدیرکل سابق ورزش و جوانان استان، اجاره‌ای که بابت مزایده این سالن از برنده مزایده دریافت می شود جهت هزینه های همین رشته ورزشی به حساب هیات واریز شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1521899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =