توضیحات معاون وزیر راه و شهرسازی درباره زمان افتتاح واحدهای مسکن ملی

باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از معاون وزیر راه و شهرسازی نوشت: مسکن ملی‌های افتتاح شده مسکن مهر نیستند و به زودی دومین سری از این واحدها به بهره برداری می‌رسند.

محمود محمود زاده معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تا پایان هفته آینده میزان سقف اجاره و وام ودیعه مسکن را اعلام خواهیم کرد، گفت: اعلام سقف اجاره صرفا توسط ستاد ملی مقابله با کرونا نیست و به زودی توسط وزارت راه و شهرسازی اعلام خواهد شد.

او ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی پیشنهادات لازم در این خصوص را داده و ستاد ملی مقابله با کرونا در حال بررسی در این خصوص است.

محمود زاده با بیان اینکه آمار و گزارش‌ها طی دو ماه گذشته نشان دهنده روند کاهشی قیمت‌ها در بازار اجاره است و ما رشد منفی نرخ‌ها را در این بازار شاهد هستیم، گفت: با توجه به روند کاهشی نرخ‌ها و ایجاد ثبات در سایر بازارهای موازی به نظر می‌رسد که بازار اجاره همچنان در آرامش باشد.

او با اشاره به اینکه مدت زمان خانه دار شدن مردم ۱۰۰ سال نیست، گفت: چندی پیش گزارشی در این زمینه مطرح شده و مدت زمان انتظار مردم برای خانه دار شدن را ۱۰۰ سال عنوان کرده بود که باید بگویم این قضاوت درست نیست چراکه نرخ واحدهای مسکونی و متراژ آن‌ها در هر شهر و هر منطقه‌ متفاوت است؛ بنابراین گزارشی که در این خصوص ارائه شده کاملا با واقعیت متفاوت است.

توضیحات معاون وزیر راه و شهرسازی درباره زمان افتتاح واحدهای مسکن ملی

محمود زاده با بیان اینکه دولت در این مقطع تمام تلاش خود را به کار گرفته تا تسهیل کننده تامین مسکن در کشور باشد، افزود: دولت علاوه بر افتتاح واحدهای مسکن ملی سعی دارد به زودی ثبت نام جدیدی هم برای واحدهای مسکن ملی داشته باشد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هیچ ثبت نام جدیدی برای مسکن ملی در استان تهران نداریم، گفت: با تامین زمین در سایر شهرها ثبت‌نام مسکن ملی از هفته آینده، از روز ۱۷ خرداد در برخی از شهرها آغاز خواهد شد.

او اظهار کرد: زمین احداث مسکن ملی در ۲۳۰ هزار شهر تامین شده است و از هفته آینده مرحله جدید ثبت‌نام در شهرهایی که زمین برای آن‌ها تامین شده است، آغاز خواهد شد.

محمود زاده ادامه داد: با مصوبه دولت تسهیلات اختصاص یافته به مسکن ملی از ۱۰۰ به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است و تولید مستمر مسکن در دستور کار است و در حال رایزنی برای افزایش بیشتر آن هم هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی احداث ۵۳۰ هزار واحد مسکن ملی در کشور آغاز شده است، گفت: مرحله دوم مسکن ملی تا پایان خرداد افتتاح می‌شود.

محمود زاده در پایان تاکید کرد: ساخت این واحدها از سال‌گذشته آغاز شده و البته هیچ کدام از این واحدها مسکن مهر نیستند، بلکه با همکاری خود متقاضیان در پرداخت آورده به اتمام رسیده است.

۲۲۳۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1521985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =