تبادل آتش میان نیروهای اردن و رژیم صهیونیستی

روزنامه صهیونیستی "معاریو" سه‌شنبه شب فاش کرد که هفته گذشته میان یک گشتی ارتش رژیم صهیونیستی و نیروهای اردنی در مرز فلسطین اشغالی و اردن درگیری رخ داده است.

رسانه‌های فلسطینی، معاریو افزود که تبادل آتش میان نیروهای اردنی و اسرائیلی به سبب اشتباه در تشخیص هویت دو طرف صورت گرفته و یک نظامی صهیونیستی نیز  در این حادثه زخمی شده است.

 وزارت امورخارجه اردن ۲۰ اردیبهشت ماه سالجاری نیز در اعتراض به اقدامات هتاکانه رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی، کاردار این رژیم در امان را احضار کرده بود.

همچنین هزاران نفر از مردم اردن نیز در مدت حمله رژیم صهیونسیتی به نوار غزه و در اعتراض به هتک حرمت مسجدالاقصی و حمله صهیونیست‌ها به محله شیخ الجراح در مقابل سفارت این رژیم در امان تجمع کردند.

روابط امان-تل آویو ۲۳ ژوئیه ۲۰۱۷ (۱مرداد ۹۶)  به دنبال کشته شدن دو شهروند اردنی توسط کارمند سفارت اسرائیل در امان تیره شد.

همچنین دولت امان از ۱۹ آبان ۹۸ ورود بدون روادید اتباع این رژیم و شهرک‌نشین‌های صهیونیست، به دو منطقه "الباقوره" و"الغمر" را ممنوع کرد.

 از سوی دیگر، بدنبال بازداشت غیر قانونی و غیر انسانی "هیه اللبدی" و "عبدالرحمن المرعی" دو شهروند اردنی در سرزمین‌های اشغالی به دست رژیم صهیونیستی، اردن هفتم آبان ماه ۹۸ سفیرش در تل آویو را در اعتراض به این اقدام فراخوانده بود.

اردن ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۹ (۱۹ شهریور۹۸) نیز "امیر ویسبرود" سفیر رژیم صهیونیستی در امان را در اعتراض به بازداشت بدون اتهام این دو شهروندش احضار و مراتب اعتراض خود را به این اقدام اعلام کرده بود. پس از این ماجرا، اردن به ویسبرود به همراه دیگر کارمندان سفارت رژیم صهیونیستی که مصونیت دیپلماتیک داشتند، اجازه داد، خاک آن کشور را ترک کنند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1523420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رحمن IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    0 0
    دولت دست نشانده انگلیسی اردن هر گز نخواهد توانست نه به اردنیها و نه به فلسطینی ها کمک کند