عراقچی: مسائل کلیدی در مذاکرات باقی مانده است

مذاکره کننده ارشد کشورمان در وین با اشاره آغاز دور جدید مذاکرات وین از هفته آینده، گفت: مذاکرات به نقطه‌ای رسیده که برخی مسائل کلیدی هنوز در آن باقی مانده و باید در مورد آنها تصمیم گیری شود البته اختلاف نظر در خصوص مسائل جدید نیست و اختلاف درباره نحوه بازگشت طرفین به توافق است.

به گزارش خبرآنلاین، سیدعباس عراقچی با اشاره به نشت خود با اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: امروز (چهارشنبه ۱۹ خرداد ماه) در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، توضیحات مفصلی از آخرین وضعیت مذاکرات وین ارایه دادم، نمایندگان محترم نیز سوالات و دغدغه هایی داشتند که پاسخ ها و توضیحات لازم را خدمتشان ارایه کردم.

مذاکره کننده  ارشد کشورمان در وین افزود: هر بار بعد از پایان مذاکرات خدمت نمایندگان می‌رسم و این ناشی از تعامل بسیار خوب با نمایندگان است، در این جلسات نکاتی مطرح می‌شود که برای ما روشنگر است و به پیشرفت مذاکرات کمک می‌کند.

عراقچی در ادامه اظهار کرد: مذاکرات به نقطه‌ای رسیده که برخی مسائل کلیدی هنوز در آن باقی مانده و باید در مورد آنها تصمیم گیری شود. ما هفته آینده دور جدید مذاکرات را آغاز خواهیم کرد  و امیدواریم که در موضوعات مختلف پیشرفت داشته باشیم ولی درباره اینکه دور آخر مذاکرات باشد یا خیر، قضاوت زود است.

مذاکره کننده  ارشد کشورمان در وین مسئول تیم مذاکره کننده ایران، گفت: اختلاف نظرها درباره مسائل جدید نیست، در واقع اختلاف نظر در خصوص موضوع‌هایی اصلی در ارتباط با نحوه بازگشت طرفین به توافق است.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1523718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    24 28
    خداکند تحریمها برداشت شود یا جنگی تمام عیار بین ایران وامریکا بشود
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
      3 0
      فعلاً که گیر کاسبان تحریم هستیم
  • محمد IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    54 9
    مسائل جدید! کدوم مسائل جدید؟
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
      0 0
      ای آقا شما هنوز این مسئولان رو نشناختید کلی مسئله جدید تو آستین دارند که هر وقت صلاح بدونند رو می کنند
  • ناشناس IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    7 13
    مسائل کلیدی همان دغل کاری و فریبکاری آمریکا است که حتی راضی نیست روی کاغذ هم شده تحریم ها را بردارد . دنبال گرفتن امتیازات نقد در برابر قول و قرار نسیه است .
  • معصومه محمدی IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    22 8
    سلام خدا قوت دلاور انشالله که عاقبت بخیر بشی وکشوررا سربلند کنید وزیر سلطه بیگانه جان خودمون وفرزنداننون را نبرید تشکر همسر شهید نهاجا حاج محمد حمزهای ام
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    14 26
    ادامه بده پدر ملت رو دراوردی با این برجام
  • مال باخته بورس نظام مقدس IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    6 18
    توافقی درپیش نیست انقدرکشش میدیدتابرسه بعدانتخابات اعلام کنید. همیشه مردم رافریب میدید
    • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
      0 0
      کشور امارات در عرض ۴ سال تاسیسات هسته ای خودرا راه اندازی کرد از روز اول گفت ما زیر نظر سازمان بین الملل هسته ای کار می کنیم و هیچ پنهان کاری در کار ما نیست ما ایران ۵۰ سال داریم خرج می کنیم پدر پدر ملت در آمده هنوز آقای عراق چی قبول نمیکنه
  • کریم IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    41 5
    طرف از دختر پادشاه خواستگاری کرد و گفت که نصف قضیه حل است. سوال شد کدام نصف. گفت من می خواهم ولی دختر پادشاه جوابش معلوم نیست. حالا نقل مذاکره کنندگان ما است که می گویند مذاکرات به جاهایی رسیده ولی نکات کلیدی اش مانده!
  • امیر IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    55 4
    وزیرخارجه امریکاسه روزپیش اعلام کردصدهاتحریم رابه هیچ وجه لغونمیکنیم،که البته این دفعه چندمه که اعلام میکنند،بعدشماازاول مذاکرات تاحالاهمین وتحویل مردم میدهید،امریکامیگه من همه تحریمهارالغونمیکنم،شمامیگوییدمشکل سر برگشت طرفین به برجامه؟ کم دروغ تحویل مردم بدهید.
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
    7 13
    درود بر دولت تدبیر و امید خسته نباشی آقا عراقچی
  • محمدایلخانی IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
    10 8
    به نام خدا با سلام به نظر بنده مردم دیگه خسته شده اند.این قضیه برجام دیگه خیلی داره کش دار میشه.شما از کره شمالی کمترهستید.؟بابامیبینیدکه نمیشه مگه آمریکادوست شماست که بخوادشمارونازکنه وبه سرتان دست بکشه؟به حرف رهبرگوش کنیدوبچسبیدبه ظرفیتهای داخل بخداملت خسته شده اند.بترسیدازروزی که ملت ازشمارویگردان بشن.
  • دیپلمات رزمی سیاسی نیروی مقاومت اسلامی پیروز IR ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
    14 21
    جناب اقای عراقچی با اینکه مقام معظم رهبری اجازه داده اند وارد مذاکره شوید لیکن کاملا مشخص است که اروپا و امریکا همانند گرگ و شغال هستند و بهتر است این حیوانات وحشی بظاهر انسان را بحال خود بگذارید و بداخل کشور برگشته و کماکان به توان هسته ایی خود بیفزاییم تا چشمشان از حدقه دراید در حقبقت سما دایر مرد ایرانی با یک مشت نوکر جیره خوار لابی های صهیونیستی مواجه شده اید که از خودشان اراده ای ندارند .
    • US ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
      4 1
      چه چشمی تا حالا از حدقه دراوردی رحم کن. اگر امریکا تنها نبود و ترامپ با حماقت با انها بخورد نمی کرد و دشمن تراشی نمی کرد و اروپا و سازمان ملل او را همراهی می کرد الان باید نونتو -نان ات -از پشت به کاسه ماست می کشیدی
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
      3 0
      اینم نتیجه قاطی زدن کیک و ساندیس
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
    3 1
    تصمیم سخت شما باید بگیرین نه مردم امریکا تحریم هستندو نه زیر بار گرونی تورم این مذاکرات صد سال هم طول بکشه انها زندگیشان را می کنند فقط ما هر روز گرونی تورم روز گارمون سیاه کرده
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
    5 0
    آقای عراقچی دیروز فرمودند تحریمهای اولیه و ثانویه و ۵۰۰ تحریم هسته ای آمریکا قبول نکرده برداره. علی برکت الله. اینم بعد از ۵ دور مذاکره در وین. جالبه که رییس جمهور میگه دیوار تحریمها فرو ریخته و تحریما لغو شده. جل الخالق
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
    2 0
    یک روز میگن مسائل کلیدی حل شده. یه روز میگن مسائل اصلی مانده
  • ح ر IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
    0 0
    مسائل کلیدی باقی مانده است . یعنی پس چند ماه رفت و آمد و هزینه هیچ کار مثبت به درد بخور انجام نشده است . بابا دنبال این مهران را ول کنید بگذارید زمانش که برسد خودشان به التماس می افتند و بدون چو ون چرا اول تحریم ها را برمی دارند بعد نامه فدایت شوم می نویسند.
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
    0 0
    توافق کنید ما که دنبال بمب اتم نیستیم که مذاکرات را اینقدر سخت کرده اید دنیا را مسخره نکنید اگر واقعا شما در ذهنتان دنبال توافق برد برد هستید به دنیا اعلام کنید چرا آنها را در شک نگه داشتید ۵۰ سال گذشت هنوز مشکل انرژی هسته ای ما ایران حل نشده اما کشور امارات با ۴ سال تمام کرد و از برق هسته ای استفاده می‌کند برای هر کشور که مخالف زیاد دارد نتیجه نمی گیرد و از مشکل اقتصادی عقب می ماند
  • عبدالله IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    نحوه بازگشت از طرف ایران کاملا مشخص است برگردید به آنچه رهبر معظم انقلاب فرمودند بدون کم و کاست .یعنی لغو کلیه تحریمها توسط آمریکا و راستی آزمائی توسط ایران و....................