رسانه ها یکی از محورهای توسعه متوازن در قشم هستند

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: باور دارم که خبرنگاران و رسانه ها با استفاده از ظرفیت های بی نظیر خود می توانند یکی از محورهای اصلی ایجاد توسعه متوازن و پایدار در جزیره قشم باشند.

به گزارش خبرآنلاین از قشم، علی درویش پور در نشست صمیمانه با اصحاب رسانه، خبرنگاران و فعالان مجازی جزیره قشم، اظهار کرد: جاذبه های کم نظیری از نظر اقتصادی، شیلات و بویژه گردشگری در جزیره وجود دارد که با استفاده مناسب و هدفمند از ظرفیت رسانه ها می توانیم به معرفی برند قشم بپردازیم و این منطقه را تبدیل به مقصد اول گردشگری کشور کنیم.
وی ادامه داد: سرمایه گذاران، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در تمام حوزه های تولیدی و صنعتی از جمله بخش های شیلات، کشاورزی، نفت و انرژی و صنایع گوناگون و... باید تا حد امکان توسعه گردشگری را اولویت نخست خود قرار دهند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بیان داشت: تمام دستگاه ها، رسانه ها، نهادها، مسوولان و جامعه محلی باید خود را در ارائه و معرفی جذابیت های طبیعی و گردشگری قشم جهت شکل دهی تصویر واقعی این منطقه به عنوان سرزمین فرصت های طلایی مسوول ببینند.
به گفته درویش پور؛ هدف اصلی سازمان منطقه آزاد قشم تبدیل این جزیره به مقصد اول گردشگری در کشور و یک مقصد مهم برای گردشگران جهان است و برای این منظور جهت معرفی برند گردشگری قشم همسو با توسعه متوازن منطقه باید رسانه ها نیز فعالیتی مناسب و هدفمند داشته باشند.
وی با بیان اینکه رسانه ها یکی از ارکان مهم برای اعتلای جزیره به جایگاه اصلی خود در حوزه گردشگری هستند؛ اظهار کرد: اصحاب رسانه در بازتاب اخبار قشم باید دغدغه ارائه تصویر مناسب از جزیره به عنوان سرزمین فرصت های طلایی را داشته باشند و برای رسیدن به توسعه متوازن در قشم فعالیت کنند.
عالی ترین مقام سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: پرداختن رسانه ها به نقاط قوت و ارائه پیشرفت های جزیره و در مقابل ارائه نگاه منفی از عملکردها و معرفی کاستی ها دو رویکرد مختلف است و خبرنگاران و اصحاب رسانه با مطالبه گری می توانند در رفع موانع و مشکلات به ایفای نقش سازنده بپردازند.
درویش پور با اشاره به تاثیرگذاری اخبار در حوزه گردشگری و برندینگ جزیره قشم، ادامه داد: رسانه ها می توانند در راستای تحول گردشگری جزیره، کاستی ها را به مسوولان منتقل کنند تا در اولویت رسیدگی قرار بگیرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: اگرچه جزیره برای رونق گردشگری نیاز به تحول اساسی در زیرساخت های خود دارد، اما بسیاری از اصلاحات در این حوزه نیز باید با آموزش در نحوه رفتار و گفتار با گردشگر انجام شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: توانمندسازی جوامع محلی در بخش های مختلف از برنامه هایی است که می تواند به رشد و توسعه جزیره کمک کند و با هم افزایی و تعامل میان تمامی بخش ها، رسانه ها و جامعه محلی قشم می تواند الگویی برای نشان دادن توسعه متوازن و پایدار در کشور باشد.
براساس این گزارش، در این نشست اصحاب رسانه قشم نیز به بیان دیدگاه های و دغدغه های خود پرداختند و نظرات خود را در زمینه های مختلف بیان کردند.

رسانه ها یکی از محورهای توسعه متوازن در قشم هستند

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1524465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =