یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در البرز می‌توانند رأی بدهند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: ۸۰ هزار نفر در استان برای اولین بار شرایط حضور در پای صندوق‌های رای را دارند.

به گزارش خبرآنلاین از البرز؛ «نورمحمد فردی» اظهار کرد: در انتخابات پیش رو یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر، شرایط لازم برای حضور در پای صندوق‌های رای را دارند که ۸۰ هزار نفر از آنها رای اولی هستند.

وی با اشاره به اینکه دوره تبلیغات آزاد نامزدهای انتخابات شوراها از پنجشنبه ۲۰ خرداد آغاز شده، اظهار کرد: این مهلت پنجشنبه این هفته ۲۷ خرداد به پایان می‌رسد.

وی ادامه داد: برگزاری جلسات و تجمعات در محیط‌های سربسته برای کاندیداها ممنوع و در محیط‌های سرباز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با زمان حداکثر دو ساعت قابل انجام است.

وی توضیح داد: تا کنون مشکلی در فرایند تبلیغات در دو حوزه ریاست جمهوری و شورا گزارش نشده است.

فردی با بیان اینکه تدابیر لازم برای برگزاری هرچه باشکوهتر انتخابات انجام و امکانات لازم در استان البرز فراهم شده است، گفت: در مجموع ۳۰ هزار و ۵۰۹ نفر از عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی و مامور، امور اجرایی انتخابات را در هزار و ۳۶۳ شعبه انجام می‌دهند که از این تعداد هزارو ۳۱۴ شعبه ثابت و ۴۹ شعبه سیار است.

وی افزود: در انتخابات شوراها برای کسب ۹۱۹ کرسی رقابت انجام می‌شود که ۱۱۴ کرسی در شورای اسلامی  شهر و ۷۹۸  نفر در شورای اسلامی روستا خواهد بود.

معاون استاندار البرز گفت:  در مجموع ۳۴۲۲ نفر نامزد انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در استان البرز در  حال رقابت هستند که از این تعداد ۲ هزار و ۹۸۴ نفر و یعنی ۸۷ درصد شرکت کنندگان را آقایان و مابقی را خانم ها تشکیل داده اند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1524596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =