هفته نامه "پنجره" نوشت:

 احمدی‎نژاد همچون بسیاری از سیاست مداران داخلی و خارجی، گرفتار نقاط ضعفی است که هریک می‎تواند پاشنه آشیلی برای تداوم حضور او در عرصه سیاست ایران و جهان باشد:

1. محمود احمدی‎نژاد به‎علت بالارفتن سریع از پله‎‎های قدرت، فاقد تجربه و پختگی لازم در عرصه تعاملات سیاسی است. این ناپختگی هرچند در طی حضور چند ساله او بر مسند ریاست‎جمهوری تا حدی رفع شده است اما تاکنون هزینه‎‎های سیاسی زیادی را برای جامعه ایرانی، رهبری و خود او در پی داشته؛ هزینه‎‎هایی که به علت پافشاری بر برخی مواضع نادرست هنوز نیز ادامه دارد.

2. موفقیت احمدی‎نژاد در پیش برد اهداف سیاسی در طی سال‎‎های گذشته، او را دچار نوعی غرور سیاسی کرده است

3. اصرار و تأکید نامعقول و بیش از اندازه بر تبعیت و همراهی وزرا با شخص رییس‎جمهوری، کابینه احمدی‎نژاد را با نوعی بی‎ثباتی در مدیریت و به تبع آن، بی‎ثباتی در تصمیمات و اقدامات مواجه کرده

4. گردش تدریجی احمدی‎نژاد به گروه خاصی از هواداران و همراهان باعث شده است تا وی به‎تدریج گرفتار حلقه کوچک و بسته‎ای از قدرت شده و خود به نقطه ضعف خطرناکی مبتلا شود که پیش‎تر رقبای سیاسی خود را به آن متهم می‎کرد.

محمود احمدی‎نژاد در کنار بسیاری از هواداران گذشته و حال‎اش، در آستانه هفتمین سال ریاست‎جمهوری خود، این روز‎ها به خوبی شاهد تبعات ناشی از این نقاط ضعف است؛ تبعاتی که بسیاری از یاران سابق او را از گردش پراکنده ساخته و تردید‎های جدی در بخش قابل‎توجهی از هوادارن پروپاقرص او به‎وجود آورده است.

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 152503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
    0 0
    واقعيت اين است كه عقلا سال‌ها پيش كارهايي را كه امروز ايشان انجام مي‌دهند و شما مورد انتقاد قرار مي‌دهيد پيش‌بيني كرده بودند؛ اما خود شما و دوستان‌تان به دليل كينه و عداوتي كه با اصلاح‌طلبان داشتيد نپذيرفتيد. اتفاقاً آقاي احمدي‌نژاد از نظر سياسي بسيار پخته هستند. ناپخته خود شماييد كه براي دستمالي قيصريه را به آتش مي‌كشيد.