متوقف شدن دفترچه های بیمه سلامت در صندوق های کارکنان دولت و سایر اقشار از اول تیرماه

مدیرکل بیمه سلامت لرستان ،گفت: از اول تیرماه ۱۴۰۰ دفترچه‌های بیمه سلامت در صندوق های کارکنان دولت و سایر اقشار متوقف خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، شاهدخت فتحی بیرانوند با اعلام این خبر، گفت: در راستای اجرای طرح برنامه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک و کاهش کاربرد دفترچه بیمه سلامت، از اول تیرماه ۱۴۰۰ دفترچه بیمه در صندوق های کارکنان دولت و سایر اقشار متوقف خواهد شد.

 وی با اشاره به اینکه یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر بیمه شده در لرستان وجود داردادامه داد: در صندوق ایرانیان ۷۵۳۰ نفر ،سایر اقشار ۷۰ هزار و ۸۰۰ نفر و کارکنان دولت ۱۳۱ هزار و ۵۰۰ نفر تحت پوشش بیمه سلامت در استان هستند.

 مدیرکل بیمه سلامت استان لرستان با اشاره به حذف تدریجی دفترچه های سلامت که  از ابتدای اردیبهشت در صندوق بیمه همگانی و از اول خرداد ماه صندوق بیمه روستاییان و عشایر آغاز شده، بیان کرد: بیمه شدگان بدون نیاز به برگه دفترچه جهت انجام ویزیت و دریافت خدمات صرفا با ارائه کد ملی، شناسنامه یا صفحه اول دفترچه که حاوی اطلاعات بیمه شده می باشد از خدمات تشخیصی درمانی بهره مند گردند.

فتحی بیرانوند اظهار کرد:بیمه‌شدگان به منظور برخورداری از خدمات بیمه ای می توانند قبل از مراجعه به مطب از با استفاده از کد دستوری از اعتبار دفاتر بیمه ای خود مطلع شوند.

وی تصریح کرد: بیمه شدگان به هیچ وجه دغدغه دسترسی به سوابق درمانی خود را نداشته باشند و می توانند از طریق "سامانه سرویس‌های شهروندی بیمه سلامت" که  برای بیمه شدگان طراحی  و راه اندازی شده  سوابق درمانی و بیمه‌ای خود را مشاهده کنند و از ارائه خدمات سازمان بیمه سلامت مطلع شوند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1525312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =