نام‌نویسی بیش از ۱۵۰ هزار داوطلب برای کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی

تسنیم نوشت: مدیرعامل برکت تل با بیان این‌که میانگین تعداد تماس‌ها با سامانه ۴۰۳۰ در حال حاضر ۱۰۰ هزار تماس در روز است، گفت: بیش از ۱۵۰ هزار نفر برای داوطلب شدن در کارآزمایی بالینی واکسن کوو ایران برکت با سامانه ما تماس گرفتند و ظرفیت به زودی تکمیل شد.

سید محمد پورحسینی با بیان این‌که از زمان شیوع کرونا تاکنون ۴۳ میلیون تماس با سامانه ۴۰۳۰ گرفته شده است، اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا با همت ستاد اجرایی فرمان امام و همکاری وزارت بهداشت، سامانه پاسخگویی ۴۰۳۰ را راه اندازی کردیم و در اسفندماه سال ۹۸ حتی روزانه تا ۷۰۰ هزار تماس نیز در سامانه ۴۰۳۰ به ثبت رسید اما میانگین تعداد تماس‌ها با این سامانه در حال حاضر ۱۰۰ هزار تماس در روز است.

وی افزود: در پیک چهارم کرونا تعداد تماس‌ها به طور میانگین به ۱۲۰ هزار مورد در روز نیز رسید اما تاکنون هیچ‌گاه کمتر از ۵۰ هزار تماس روزانه با سامانه ۴۰۳۰ نداشته‌ایم.

پورحسینی با بیان این‌که پاسخگویی ما به صورت ۲۴ ساعته و کاملاً رایگان است، تصریح کرد: عمده سوالات مردمی در خصوص علائم بیماری کرونا، داروها و درمان آن است اما بخش‌های مشاوره‌ تغذیه در کرونا، مشاوره مادران باردار، روانشناسی، بیماران مبتلا به سرطان و سالمندان نیز در سامانه تلفنی۴۰۳۰ راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل برکت تل با اشاره به فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کوو ایران برکت خاطرنشان کرد: یکی از خدمات ویژه سامانه ۴۰۳۰، ثبت نام داوطلبان تزریق واکسن برکت در فاز مطالعاتی بود که بیش از ۱۵۰ هزار نفر برای داوطلب شدن در کارآزمایی بالینی واکسن کوو ایران برکت با سامانه ما تماس گرفتند.

وی ضمن تشکر از همراهی مردم در این مطالعه بالینی گفت: داوطلبان بر اساس بر ترتیب تماس‌هایی که با سامانه ۴۰۳۰ گرفته بودند انتخاب و غربالگری شدند؛ ما به ۲۰ هزار داوطلب در فاز سوم نیاز داشتیم و به زودی ظرفیت تکمیل شد.

وی با اظهار امیدواری نسبت به ریشه کن شدن بیماری کرونا تاکید کرد: بنا بر دستور ریاست ستاد اجرایی فرمان امام، تا زمانی که بیماری کرونا در کشور وجود داشته باشد، ما در کنار مردم و پاسخگوی سوالات آن‌ها خواهیم بود و در حال حاضر نیز در حال مشورت با قسمت‌های مختلف وزارت بهداشت و انجمن‌های علمی هستیم که در صورت پایان اپیدمی کرونا مرکز ملی مشاوره ۴۰۳۰ را برای سایر مسائل به جز کرونا نیز داشته باشیم.

گفتنی است کادر بهداشتی ودرمانی در سامانه ۴۰۳۰ به ارائه مشاوره تلفنی در زمینه بیماری کرونا می‌پردازند و تمام افراد می‌توانند پاسخ سوالات خود درباره کرونا، تغذیه، روانشناسی و ... را از طریق تماس با این سامانه از متخصصین مربوطه دریافت کنند.

۴۷۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1526266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =