دستور رئیس ستاد انتخابات: هیچ کسی نباید برای رأی دادن در صف معطل شود /با کسانی که شایعات منتشر کنند برخورد می‌کنیم

جمال عرف گفت: لیست‌هایی که به غیر از چهار کاندیدای انتخابات هستند اعتبار ندارند و مردم به آنها توجه نکند ما نیز به مبادی قانونی اعلام کردیم که با کسانی که شایعات و جعلیات را اعلام کردند برخورد قانونی انجام شود. 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور با حضور در جمع خبرنگاران  حاضر در ستاد انتخابات کشور با تشکر از مردم برای حضور پرشورشان در پای صندوق های رای ابراز امیدواری کرد این روند ادامه داشته باشد.

وی گفت: صبح مشکلات فنی پیش آمد اما بلافاصله با دستور وزیر کشور حدود یک درصد از مجموعه شعب کشور، از حالت آنلاین به سمت آفلاین رفتند که مردم معطل نشوند. 

وی افزود: لذا من هم اکنون به همه فرمانداران استان و در ستادهای انتخابات اعلام می‌کنم در هر نقطه اگر مشکل فنی پیش آمده و امکان آنلاین بودن نیست حتماً به سرعت آن را تبدیل به آفلاین کنند و رای مردم را بگیرند؛ هیچ‌کس نباید بابت معطل شدن در صف نتواند حق خودش را  استیفا کند. لذا فرمانداران و استانداران این را به عنوان یک ابلاغیه تلقی کنند.

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه علیرغم اینکه طی اطلاعیه ای اعلام کردیم که سه نفر از کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری انصراف داده و تنها چهار نفر از نامزدهای محترم انتخابات ریاست جمهوری حضور دارند، اما بعضاً در فضای مجازی لیست‌های منتشر می‌شود؛ تاکید کرد: لیست‌هایی که به غیر از این چهار نامزد هستند اعتبار ندارند و مردم به آنها توجه نکند ما نیز به مبادی قانونی اعلام کردیم که با کسانی که شایعات و جعلیات را اعلام کردند برخورد قانونی انجام شود. 

وی درباره میزان تعرفه‌های مصرف شده اظهار داشت: در حال حاضر بیان این موضوع کار ساده‌ای نیست و به سرعت در کل کشور در حال تغییر است. اما روند خوبی است و با سرعت انجام می‌شود. در اولین فرصتی که جمع‌بندی رسید حتما آن را اعلام کنیم. لذا مسیر قابل قبولی است که مردم با شور و شوق وارد انتخابات شدند.

او درباره ارسال نشدن صندوق سیار برای افراد در بیمارستان‌ها اطهار داشت: وزارت بهداشت و هلال احمر هماهنگ شده است، قرار شده که این اقدام با همکاری فرمانداری انجام شود. نماینده هلال احمر در ستاد انتخابات کشور حضور پیدا کرده، جلسه می‌گذاریم که ببینیم این اقدام از صبح صورت گرفته است یا نه اگر نگرفته، اگر  باشد حتماً باید این کار در  بعد از ظهر انجام دهیم که افراد بتوانند رای خودشان را بدهند.

معاون سیاسی وزارت کشور  با تاکید بر اینکه ما اعلام کردیم که اگر بستر اخد رای به شکل آنلاین فراهم نیست به
شکل آفلاین انجام شود، درباره امکان اخذ رای در شورای شهر از ناطق نوری گفت: دور قبل نیز مواردی داشتیم کسانی که  شناسنامه جدید تهیه کرده‌اند در سیستم و بررسی می‌کنند و باید در حوزه مشخص باشد. اما جزئیات آن را بررسی میکنم و بعد از ظهر را اعلام خواهم کرد. 
وی این موضوع که به افراد اجازه داده نشده که در ساعات اولیه و از ساعت ۷ صبح رای دهند را تکذیب کرد و درباره مسائل شعب خراج از کشور گفت: نسبت به شعب خارج کشور در برخی از کشورها محدودیت‌هایی  به عنوان بیماری کرونا ایجاد کردند و و مثل گذشته فضا را ایجاد نکردند و برخی موارد مجبور شدند مکان‌هایی را اجاره کنند.  وزارت امور خارجه متولی اخذ رنگ از ایرانیان خارج کشور است که اگر مشکلی باید باید رسیدگی کند.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1526553

برچسب‌ها