۰ نفر
۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۵۷
مشارکت در این ۳ استان بالای ۵۰ درصد بود

فارس نوشت:رییس ستاد انتخابات هرمزگان گفت: مشارکت هرمزگانی‌ها به ۶۰ درصد نزدیک شده و آرای آفلاین هنوز جمع بندی نشده است

علی رئوفی اظهار کرد: مشارکت هرمزگانی ها در انتخابات به ۶۰درصد نزدیک شده است.

وی افزود: مشارکت هرمزگانی ها تا ساعت ۲ بامداد به ۵۸ درصد رسید.

رییس ستاد انتخابات هرمزگان بیان داشت: با توجه به اینکه ثبت آرای آفلاین نیز ادامه دارد پیش بینی می شود که این رقم افزایش یابد.

به گزارش فارس، با توجه به شمار واجدین شرایط رای دادن در هرمزگان بیش از ۷۰۰ هزار نفر در این استان در انتخابات شرکت کرده‌اند.

میانگین مشارکت مردم خراسان رضوی در انتخابات به بالای ۵۴ درصد رسید

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی نیز  وضعیت آخرین آمار انتخابات خراسان رضوی را تشریح کرد و از آغازشمارش آرا در این استان خبر داد.

 محمدعلی نبی‌پور، دقایقی پیش، در جمع خبرنگاران واقع در ستاد انتخابات خراسان رضوی در خصوص آخرین آمار از آخرین لحظات انتخابات کشور، اظهار کرد: ۸۱۵ شعبه ما در سطح استان شمارش شده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه از ساعت ۲۴ در مناطق روستایی یا مناطقی که افراد برای رأی دادن در حضور نداشتند شمارش آرا شروع شده است، گفت تا الان ۸۱۵ شعبه شمارش شده و در مشهد از ساعت ۲ بامداد این اتفاق افتاده است.

وی افزود: آخرین آمار رأی دهندگان ما تا ساعت ۱ و ۴۵ دقیقه بامداد امروز، ۲ میلیون و ۵۲۰ هزار و ۲۱۹ رأی و معادل ۵۴/۵۹ درصد واجدان شرایط خراسان رضوی است؛ رأی دهندگان از نظر ترکیب جنسی، ۵۱ درصد زن و ۴۹ درصد مرد؛ از نظر ترکیب سنی ۱۸ تا ۲۵ سال ۱۴ درصد، ۲۵ تا ۴۵ سال ۴۷ درصد، ۴۵ تا ۶۵ سال ۲۹ درصد، بالای ۶۵ سال ۱۰ درصد حضور یافته پای صندوق رأی بودند.

نبی پور با بیان اینکه در مشهد تا ساعت مذکور، یک میلیون و ۷۴ هزار و ۶۴ رأی اخذ شده، این تعداد را معادل ۴۵/۲ درصد واجدان شرایط عنوان کرد و گفت: شهرستان‌هایی با مشارکت ۶۷ درصد هم در استان داشته‌ایم.

طبق گفته معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی، هم اکنون پایان رأی‌گیری اعلام می‌شود اما کسانی که در شعبه هستند باید رأیشان گرفته سپس شمارش آرا آن شعبه آغاز شود

میزان مشارکت در استان قزوین از مرز ۵۰درصد عبور کرد

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: میزان مشارکت در استان قزوین از مرز ۵۰ درصد عبور کرده است، در صورتی که شرایط عادی بود، میزان مشارکت از این هم بیشتر می شد.

منوچهر حبیبی، رئیس ستاد انتخابات استان قزوین، بامداد شنبه با حضور در ستاد انتخابات استان قزوین، گفت: مردم استان  در روز  ۲۸ خرداد حماسه آفریدند و این حماسه، در تاریخ ثبت شد.

وی افزود: بر اساس اطلاعیه شماره ۳۰ انتخابات،  اخذ رای تا ۲ بامدادتمدید شد، در شعباتی که مراجعه کننده وجود دارد، رای گیری ادامه دارد.

حبیبی  با بیان این که، شرایط کرونایی مانع حضور مردم نشد عنوان کرد: میزان مشارکت در استان قزوین  از مرز ۵۰ درصد عبور کرده است، در صورتی که شرایط عادی بود، میزان مشارکت از این هم بیشتر می شد.

وی ادامه داد: مشارکت بالای مردم  باعث شادی ملت و مقام معظم رهبری و همچنین نا امیدی دشمنان خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین عنوان کرد: پس از اتمام رای گیری بلافاصله، شمارش  آرا شروع خواهد شد، اولویت شمارش با آرای ریاست جمهوری است و در اولین فرصت میزان آرا نامزدها اعلام می شود.

وی افزود: آرای انتخابات شورا در مرکز استان به دلیل الکترونیکی بودن سریعتر اعلام می شود و پس از اتمام رای گیری طی ۲ الی ۳ ساعت اعلام خواهد شد.

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1526844

برچسب‌ها