فعالیت ۳۵ سامانه ثبت تخلفات سرعت در اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل از فعالیت ۳۵ سامانه ثبت تخلفات سرعت در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، کلیم اله وثوقی با بیان این مطلب در پانزدهمین جلسه کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل و نقل استان اردبیـل گفت: از این میزان ۱۶ سامانه سرعت متوسط را اعمال می کند و ۷ سامانه دیگر نیز در حال ارتقاء و بروز رسانی است.

وی با اشاره به مکان یابی ۶ سامانه ثبت تخلفات سرعت در محورهای شمالی استان افزود: کنترل سرعت یکی از عوامل مهم پیشگیری از وقوع تصادفات است که این مهم با تلاش نیروهای پلیس راه و سامانه های ثبت تخلفات درحال انجام است.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل و نقل استان اردبیـل هوشمند سازی جاده ها را از جمله برنامه های مهم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل دانست و خاطرشنان کرد: علاوه بر ۳۵ سامانه ثبت تخلفات سرعت ، ۷۰ دستگاه تردد شمار برخط، ۲ سامانه توزین حین حرکت و ۴۱ دوربین نظارت تصویری نیز در محورهای مواصلاتی استان فعال است.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل تجدید خط کشی ۵۲۲ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان در ۲ ماه گذشته را یادآور شد و گفت: در طرح راهداری محوری ۱۵۰ دستگاه ناوگان راهداری و ۲۰۰ نفر پرسنل راهدار در آن فعالیت می‌کنند.

رئیس مرکز تدوین مقررات حمل‌ونقل، ایمنی و پدافند غیرعامل وزارت راه و شهرسازی نیز که بصورت ویدئو کنفرانسی در پانزدهمین جلسه کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل و نقل استان اردبیـل سخن می گفت بر بررسی ویژه علل و عوامل بروز تصادفات جاده ای در استان اردبیل به ویژه محورهای شمالی استان تاکید کرد.
رضا نفیسی ارتقای ایمنی محورهای مواصلاتی را از اولویت های اصلی کمیسیون ایمنی راههای کشور دانست و از آمادگی این کمیسیون جهت رفع مشکلات و مسائل مربوط به تصادفات استان اردبیل خبر داد.
وی گفت: عملکرد سیستم‌های ITS ،ثبت و اعمال قانون تخلفات انجام شده می تواند کمک شایانی برای کاهش تصادفات در محورهای مواصلاتی داشته باشد و کمیسیون ایمنی راهها نیز برنامه ریزی های لازم را جهت حل مشکلات موجود در حوزه این سیستم ها در دستور کار خود قرار داده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1526893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =