روایت رادیو فرانسه از سخنرانی قاطعانه رئیسی در برابر غرب

ایرنا نوشت: به گزارش رادیو فرانسه، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب ایران، سخنرانی محکم و قاطعی در برابر ایالات متحده و کشورهای اروپایی ایراد کرد و از آن ها خواست تا به تعهدات خود در توافق هسته ای برجام (۲۰۱۵) احترام بگذارند.

به گزارش رادیو فرانسه، ابراهیم رئیسی، دو روز پس از اعلام پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد، در نخستین کنفرانس مطبوعاتی خود، سخنرانی محکمی علیه ایالات متحده بیان داشت.

این رسانه فرانسوی افزود: وی در پاسخ به این سال که آیا در صورت لغو تحریم های ایالات متحده علیه ایران، با دیدار رئیس جمهور آمریکا موافقت می کند یا خیر، وی کوتاه پاسخ داد: «خیر»

رادیو فرانسه تصریح کرد: وی در مورد مذاکرات هسته ای وین برای احیای توافق هسته ای سال ۲۰۱۵، ایالات متحده را به اجرای تعهدات خود فراخواند و اظهار داشت که آمریکا باید به تعهداتش در قالب توافق بازگردد، همه تحریم های اعمال شده علیه ایران باید لغو شود و از سوی تهران مورد تائید قرار گیرد.

به گزارش رادیو فرانسه، رئیسی تاکید کرد که «ایران در مورد برنامه موشکی خود و مسایل منطقه ای مذاکره نمی کند». 

این رسانه فرانسوی خاطر نشان کرد: روی کار آمدن رئیس جمهور جدید که قرار است حدود ۴۰ روز دیگر مراسم تحلیف وی برگزار شود، می تواند ایران را به سمت موقعیت قوی تری سوق دهد.

 نخستین مصاحبه سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری منتخب ایران با رسانه های داخلی و خارجی عصر روز گذشته (دوشنبه) برگزار شد.  محورهای مهم این مصاحبه به ویژه در خصوص احیای برجام، روابط با کشورهای همسایه، غربی و عربی از جمله عربستان، تسهیل بازگشت ایرانیان خارج از کشور و سرمایه گذاری خارجی، بازتابی گسترده در سطح جهان داشت.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، شورای اسلامی، میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا، ساعت ۷ صبح روز جمعه ۲۸ خرداد در سراسر ایران آغاز شد. همچنین انتخابات میان دوره ای مجلس یازدهم در ۶ حوزه انتخابیه تهران، تفرش، کبودرآهنگ، گچساران، آستانه اشرفیه و میانه، انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری در ۴ حوزه تهران، قم، خراسان رضوی و مازندران برگزار شد.

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور شمار افراد واجد شرایط در این انتخابات ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر بوده اند. به گفته معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی۵۰۰ خبرنگار خارجی از ۲۲۶ رسانه بین‌المللی از ۵ قاره جهان، انتخابات ۱۴۰۰ ایران را پوشش داده اند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1527999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    2 0
    خدارو شکر که موضوع ما با غرب به همین راحتی حل شد،قبلی ها اصلا بلد نبودن با قاطعیت بگن تحریمها باید برداشته بشه.!