توصیه هسته ای به رئیسی از تریبون نماز جمعه /ادعای یک امام جمعه درباره اخلال در رأی گیری /پیشنهاد آل هاشم به کاندیداهای شکست خورده

انتخابات ریاست جمهوری و میزان مشارکت در آن یکی از مهمترین محورهای خطبه های نماز جمعه این هفته برخی شهرهای کشور بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ائمه جمعه سراسر کشور در خطبه‌های عبادی و سیاسی این هفته خود به مسائلی از جمله انتخابات، معیشت مردم، هفته قوه قضاییه، خشکسالی و کم آبی،واکسن کرونا،تحریم و مذاکره  و صرفه جویی در مصرف آب و برق اشاره کردند.

تلاش برای حل مشکلات مردم را امیدوار خواهد کرد/بهبود اوضاع معیشت اولویت دولت جدید باشد

بنا به گزارش فارس، آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد از روز ۲۸ خرداد به دلیل حضور گسترده مردم پای صندوق‌های رای به عنوان یوم الله یاد کرد و گفت: در این روز برگ زرین دیگری بر افتخارات ملت حماسه ساز ایران افزوده شد و شاهد حضور یکپارچه مردم در تعیین سرنوشت خود بودیم.

وی با بیان اینکه مردم با اخلاص و هوشمند از نخستین ساعات رای گیری در شعب حضور یافتند و به خلق یک حماسه دیگر پرداختند، خاطرنشان کرد: دوربین‌ها این لحظات جاودانه را ثبت کردند و دشمنان با مشاهده این حضور در توطئه‌های شوم خود بار دیگر ناکام ماندند.

امام جمعه قم با انتقاد از اخلال به وجود آمده در رای گیری الکترونیک در نخستین ساعات آغاز رای گیری بیان کرد: برخی از افراد بعد از انتظار طولانی موفق به رای دادن نشدند و اگر اخلال‌های به وجود آمده، کمبودهای تعرفه و خلل در سیستم الکترونیک انتخابات شورای شهر نبود، قطعا میزان مشارکت مردم در انتخابات بسیار بیشتر بود.

وی تصریح کرد: باید هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، شورای نگهبان و ستاد رسیدگی به جرایم انتخاباتی گزارشی از روند رسیدگی به تخلفات را به اطلاع مردم رسانده و طبق قانون با متخلفان برخورد کنند.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه در انتخابات درس‌ها و عبرت‌های فراوانی است که باید مورد توجه قرار گیرد، یادآور شد: صمیمانه از همه عوامل اجرایی، نظارتی، شورای نگهبان، دستگاه‌های امنیتی، نامزدها و ستادهای انتخابات ریاست جمهوری، شورای شهر و روستا و مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی و همچنین از آحاد ملت و جوانانی که پای صندوق‌های رای حاضر شدند تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی انتخاب  رئیسی به عنوان رئیس جمهور سیزدهم را به وی تبریک گفت و یادآور شد: امیدواریم بهبود اوضاع معیشتی مردم، مبارزه با فساد و مبارزه با مفسدین که تولید کننده فساد هستند مورد توجه قرار گیرد و به این نابسامانی‌ها پایان داده شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه تبدیل نقاط ضعف، ناکارآمدی‌ها و سوء تدبیرها به فرصت‌های بزرگ و اقتدار و اقدام برای حل مشکلات، مردم را امیدوار خواهد کرد، افزود: اتحاد بین آحاد ملت و مدیران و مسؤولان و تداوم موفقیت‌های آیت الله رئیسی می‌تواند بستر ساز مشارکت حداکثری امیدبخش در انتخابات آینده باشد.

منتخب مردم قم در انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری گفت: از اعتماد جامعه مدرسین و مردم فهیم قم به اینجانب در انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری مراتب قدردانی خود را اعلام می‌کنم و امیدوارم بتوانم به وظیفه شرعی و قانونی خود در مجلس خبرگان عمل کنم.

حضور مقتدرانه مردم در انتخابات زیر بمباران رسانه‌ای دنیا

آیت‌الله رسول فلاحتی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رشت در مصلی این شهر با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی و گرامیداشت یاد و خاطره این شهید والامقام اظهار کرد: حادثه هفت تیر و شهدای والامقام آن، سند مظلومیت ملت ایران و جمهوری اسلامی بوده و از سویی سند افتخار ملت ایران است، اگرچه بهشتی در بین ما نیست اما راه و رسم ایشان باقی است. 

وی با اشاره به تکریم رهبری از ملت ایران گفت: رهبری همیشه مردم را در سرلوحه سخنانشان قرار می‌دهند بنابراین رهبری تعابیر زیبایی بعد از انتخابات از جمله ملت سربلند، باوفا، قدبرافراشته دربرابر بدخواهان، ملت حاضر در قلب سیاسی کشور و ملت پیروز انتخابات و دارای عزم راسخ و دارای دل امیدوار درباره ملت ایران برزبان آوردند. 

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه ۴۹ درصد از ملت ایران در انتخابات در وانفسای جنگ روانی شرکت کرده و با رای ۶۲ درصدی به رئیس جمهور منتخب آن را به پایان رساندند، افزود: ملت ایران اسلامی در میان بمباران رسانه‌ای دنیای غرب و جنگ نرم دشمن چنین حماسه‌ای را آفریدند و تحت حملات شدید رسانه‌ای خوش درخشیدند. 

فلاحتی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی و کرونا نیز از مسائلی بود که برخی از مردم به خاطر آن در انتخابات شرکت نکردند، گفت: پیاده‌سواران دشمن در داخل و سیاه‌نمایی آنان نیز بر شرکت نکردن برخی‌ها تاثیرگذار بود. 

توصیه هسته ای به رئیسی از تریبون نماز جمعه /ادعای یک امام جمعه درباره اخلال در رأی گیری /پیشنهاد آل هاشم به کاندیداهای شکست خورده

وی با انتقاد از ضعف مدیریت در فرایند رای‌گیری تصریح کرد: با قدردانی از این ۴۹ درصد باید تعبیر بیش از ۸۰ درصدی به مردم داد چرا که درخشش آنان در وانفسای بمباران رسانه‌ای مشکلات کرونا و ضعف مدیریت در رای‌گیری هرکدام عامل مهمی برای شرکت نکردن بود اما مردم هوشیار و بصیر ایران اسلامی با اقتدار نقشه شوم دشمن را نقش برآب کردند.

فلاحتی با انتقاد از وقت‌کشی اروپاییان به نیابت از آمریکایی‌ها در مذاکرات بیان کرد: می‌گویند آمریکا پذیرفته که برای مدت چهارماه تحریم‌های نفتی و مالی ایران را بردارد، این بسیار خنده‌دار است چرا که برداشتن کل تحریم‌ها و برای همیشه، سیاست قطعی جمهوری اسلامی است نه وعده‌های پوشالی از این دست.

خطیب جمعه رشت با انتقاد از تفکر خام برخی داخلی‌ها که از این ۴ ماه خرسند شده‌اند، افزود: آمریکایی‌ها حتی راستی آزمایی را هم نپذیرفته‌اند، تضمینی هم  برای خارج نشدن نداده و از بازگشت خودکار تحریم‌ها سخن می‌گوید و این مهم با توجه به دروغگویی ۴۲ ساله آمریکایی‌ها به ملت ایران یعنی نمیتوان به آن‌ها اعتماد کرد.

فلاحتی با بیان اینکه ملت ایران عاقل و باهوش است و این رفتار دزدان سرگردنه در برابر مردم عزت مند ایران اسلامی پذیرفته‌شدنی نیست، گفت: اروپاییان هم با بیان برجام ۲ و مباحث موشکی به جمهوری اسلامی می‌گویند شما از جبهه مقاومت بیرون بیایید تا ما آنجا بمانیم ما نیز در پاسخ به آنها می‌گوییم شما  غلط میکنید که می‌خواهید بمانید اینجا خانه ما و ملت‌های آزادی‌خواه و مسلمانان منطقه است. 

وی با اشاره به نشست خبری رئیس‌جمهور منتخب مبنی بر عدم تمایل قاطعانه او در دیدار با رئیس جمهور آمریکا افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب آمده که حل هیچ مشکلی متصور نیست و مذاکره با سلطه جهانی جز ضرر ثمری ندارد لذا برخورد قاطع رئیس جمهور منتخب نماد عزت و اقتدار جمهوری اسلامی بوده است.

ساختارهای منافی عدالت باید در کشور اصلاح شود

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی (ره) این شهر با رعایت پروتکل های بهداشتی با بیان اینکه رقابت های انتخاباتی اکنون باید به رفاقت تبدیل شود، اظهار داشت: نامزدهایی که رای نیاوردند باید به نامزدهای منتخب کمک کنند تا تقوای انتخاباتی رعایت شود.

وی افزود: این خواست خدا بود که مردم در انتخابات دشمن را ناامید کردند، مردم در مساجد بعد از نماز مغرب و عشاء نماز شکر بجا آورند.

بنا به گزارش فارس، خطیب جمعه تبریز خاطرنشان کرد: مشکلاتی از قبیل تبلیغات دشمن، مشکلات اقتصادی، کرونا و حتی اخلال در ساعات اولیه رای گیری، نتوانست از خلق حماسه مردمی جلوگیری کند و  پیروز نهایی این انتخابات، مردم بود.

آل هاشم با بیان اینکه از عوامل اجرایی و نظارتی انتخابات کمال تشکر دارم، گفت: از طرف مردم آذربایجان انتخاب آیت الله رییسی را بعنوان رئیس جمهور منتخب تبریک عرض می‌کنم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی  تصریح کرد: اعضای منتخب شورای شهر تبریز که اکثرا نیروهای انقلابی هستند، بعد از تایید انتخابات، کارهای مقدماتی خود را انجام دهند تا هنگام استقرار رسمی، برای عمران و آبادانی شهر موثر شوند.

توصیه هسته ای به رئیسی از تریبون نماز جمعه /ادعای یک امام جمعه درباره اخلال در رأی گیری /پیشنهاد آل هاشم به کاندیداهای شکست خورده

 امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود به هفته قوه قضائیه اشاره کرد و اظهار داشت: به شهید بهشتی بنیانگذار تشکیلات قضایی در کشور است که دشمن او را از ما گرفت .

وی با بیان اینکه قوه قضاییه باید مظهر عدل و پناهگاه مردم باشد، گفت: اقتدار و اعتماد لازمه عملکرد درست قوه قضاییه است و ساختارهای منافی عدالت باید در کشور اصلاح شود.

خطیب جمعه تبریز تصریح کرد: تداوم مبارزه جدی با مفسدین و اخلالگران اقتصادی از برنامه سال های اخیر قوه قضاییه بود که باید از آیت الله رییسی تشکر کنیم و بعد از انتصاب آیت الله رییسی امید در دل مردم ایجاد شده بود و امیدواریم این امید ادامه داشته باشد.

آل هاشم ادامه داد: قوه قضاییه ایستگاه پایانی مبارزه با فساد است در حالی که قوه مجریه خط مقدم جلوگیری از فساد است و رییس بعدی قوه قضاییه با اجرای سند تحول قضایی، مسیر آیت الله رییسی را ادامه خواهد داد.

جوانان عدالت طلب بهترین یاران دستگاه قضا هستند

همچنین بنا به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر قزوین ، با تاکید بر اینکه برای اجرای عدالت در کشور باید حامی عدالت طلبان باشیم افزود: جو عدالت خواهی در فضای مجازی، منبر ها و ارزش عدالت طلبانه باید به کمک دستگاه قضایی بشتابد و دستگاه قصا نیز باید از این فضا حمایت کند.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته قوه قضاییه یادآورشد: بسیاری از تهمت ها، افتراها و ناسزاگویی ها علیه آیت الله بهشتی انجام شد ولی ایشان هیچ گاه از شخص خود دفاع نکرده و همواره عمر خود را در راه دفاع از انقلاب اسلامی و ساختارسازی در قوه قضائیه صرف کرد.
آیت الله عابدینی با تبریک به تمامی زحمت کشان دستگاه قضا در  کشور و استان قزوین، گفت: البته این تبریک شامل کسانی که در راه عدالت سو استفاده می کنند و حامیان کسانی که از بیت المال سو استفاده می کنند و حامیان زمین خواری هستند، نمی شود.

به گفته وی سوء استفاده کنندگان نه تنها در راه بهشتی قرار ندارند بلکه در مسیر جهنمی هستند، این افراد را نفوذی و مانند طبری هایی می دانیم که دست آنها از قوه قضاییه پاک می شود.

خطیب جمعه قزوین اضافه کرد: برای اجرای عدالت در کشور باید حامی عدالت طلبان باشیم، جوانانی که وارد عدالت طلبی می شوند بهترین یاران دستگاه قضا هستند و این جو عدالت خواهی در فضای مجازی، منبر ها و ارزش عدالت طلبانه باید به کمک دستگاه قضایی بشتابد و دستگاه قصا باید از این فضا حمایت کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و گفت : در انتخابات ۲۸ خرداد عده ای به دنبال کارشکنی و تخریب رای ملت  بودند و این اتفاق متاسفانه هم در خارج از کشور و هم در داخل کشور افتاد و آرای باطله نمره خائنان نالایق در سمت ها و مسوولیت ها بود.

توصیه هسته ای به رئیسی از تریبون نماز جمعه /ادعای یک امام جمعه درباره اخلال در رأی گیری /پیشنهاد آل هاشم به کاندیداهای شکست خورده

وی با اشاره به اینکه در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا عوامل بسیاری به میدان آمدند تا مردم را دلسرد کنند تا به میدان نیایند، افزود: رسانه های صهیونیستی و آمریکایی و تمامی دشمنان اسلام دائم و شبانه روز تبلیغ مشارکت نکردن در انتخابات می کردند ولی با جواب کوبنده ملت ایران مواجه شدند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اینکه متاسفانه در برخی از موارد کارشکنی ها و بی حوصلگی برخی مسوولانی که باید انتخابات را با شور برگزار می کردند، مواجه بودیم، گفت: متاسفانه برخی از ایرانیان خارج از کشور در مقابل سفارت خانه ایران که برای مشارکت در انتخابات آمده بودند مورد هجمه قرار گرفتند و در برخی از اوقات نیز به درگیری هم کشیده شده که با سکوت کشورهای غربی مدعی دموکراسی همراه بود و حتی آمریکایی ها از این فحاشی ها حمایت کردند که نشان دهنده عمق فکری غرب بود.

به گفته آیت الله عابدینی مردم ولایتمدار ایران به رغم همه توطئه ها، جوسازی ها، تخریب، تحریم و تهدیدها و با حضور پرشور، ناکامی دشمنان این نظام را به نمایش گذاشتند.

وی اضافه کرد: با تمام این مشکلات و دشواری ها مردم با تمام وجود به میدان آمدند که باید قدردان زحمات و بصیرت این مردم بود و به رئیس جمهوری منتخب هم برای داشتن این یاران پای کار تبریک می گوییم.

خطیب جمعه قزوین همچنین با تبریک به منتخبین شورای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: امیدواریم با خدمات و اقدامات مخلصانه و ضدفساد این افراد، مردم آسایش و آرامش بیشتری را در شهر داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به وضعیت خشکسالی در سطح کشور و استان اشاره کرد و گفت : متاسفانه منابع آبی بسیار محدود است و باید با صرفه جویی و مدیریت در مصرف منابع آبی کشور را حفظ کرده و با این چالش به صورت جدی تری مقابله کرد.

آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان که در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به رشد ایران در تولید واکسن کرونا، گفت: در حال حاضر تولید پنج واکسن پاستور، رازی، فخری‌زاده، برکت و سینا در داخل در دست اقدام است و لازم است کیفیت لازم و مناسب داشته باشد و لذا اگر تاثیرگذاری و خلوص بیشتری داشته افتخار و ارتقایی برای جایگاه معنوی ایران اسلامی است.

رئیس‌جمهور منتخب و مجلس در بحث مذاکرات هسته‌ای کوتاه نیایند

حجت الاسلام مهدوی امام‌جمعه موقت اصفهان نیز با اشاره به پیشینه تولید واکسن در کشورهای اروپایی، ادامه داد: برخی کشورهای مدعی واکسن کشورهای دیگر را به اسم خود تولید کردند؛ با تبعیص مدیران را مقدم کردند و سیاه‌پوستان را واکسن نزدند یا دیر زدند و حتی در زمانی که ایدان اسلامی واکسن نداشت اجازه ندادند واکسن مناسب و مکفی در اختیار کشور قرار گیرد.

بنا به گزارش فارس، وی افزود: برغم دشمنی‌ها و تحریم‌ها و کسانی که نمی‌خواهند ما موفق شدیم و برغم مانع‌تراشی‌ها،  ایران در آینده نزدیک صادرات واکسن نیز خواهد داشت.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به سابقه استکبار در مذاکرات  تصریح کرد: ادامه مذاکرات چیزی جز تحقیر، زیاده‌خواهی و تحمیل خوی استکباری نتیجه‌ای دیگر نخواهد داشت و به جای رفع تحریم‌ها به شکل مطلق می‌خواهند ۴ تا ۶ ماه تحریم‌ها را بردارند و لذا به جد از رئیس‌جمهور منتخب و مجلس انقلابی می‌خواهیم در مذاکرات کوتاه نیایند و دستورات رهبر معظم انقلاب را مو به مو اجرا کنند.

وی همچنین در خطبه اول نماز با اشاره به برخی روش‌های کسب فضایل و رفع رذائل، گفت: یکی از روش‌ها برای کسب یک اخلاق نیکو و از بین بردن رفتار زشت آن است که خود را شبیه افرادی کنیم که خلق نیکو را دارند یا خود را شبیه کسانی کنیم که خلق زشت را ندارند و از همین‌رو نباید در ظاهر، گفتار و رفتار تشبه به کفار داشت.

مهدوی همچنین از حضور حماسی مردم در انتخابات تشکر کرد و افزود: برغم تلاش دشمن برای دور کردم مردم از انتخابات و نظام و تخمین حضور ۲۰ درصدی مردم در انتخابات توسط دشمنان، مردم با حضور عاقلانه، با بصیرت و با علم به اینکه کمبودها و مشکلات ربطی به اصل نظام ندارند حدود ۴۹ درصد در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند و ۶۹ درصد شرکت کنندگان به رییس جمهور منتخب رای دادند که موجب شادی ددستان و یاس و ناامیدی دشمن شد.

امام‌جمعه موقت اصفهان ادامه داد: عدم حضور به معنی اعراض نیست بلکه در نظرسنجی‌ها بسیاری دلیل عدم شرکت را وجود کرونا، برخی مشکلات معیشتی و لذا ممکن است مردم به رفتار مسوولی اعتراض داشته باشند ولی اکثریت همراه نظام هستند و لذا وجود مانع و اعتراض عامل کاهش حضور بود.

وی با اشاره به برخی اختلالات در ساعات آغاز شروع رای‌گیری، اظهار کرد: در برخی شعب برغم یک یا چند ساعت معطلی مردم ایستادند و اگرچه اختلالات در حین و بعد از رای‌گیری وجود داشت ولی در مجموع انتخابات با آرامش و امنیت انجام شد و خواست دشمنان برآورده نشد و ملت ایران سرافرازانه در این آزمون الهی خوش درخشیدند.

مهدوی با انتقاد از تعدد صدور حکم‌ برای تشکیل برخی ستادهای انتخاباتی، ادامه داد: انتظار بود این صدور حکم با نظم و تشکیلات بهتری انجام می‌شد و در ثانی گاهی صدور احکام ‌بدون هماهنگی با ائمه جمعه استان‌ها بود و این نگرانی ایجاد می‌کند که در نصب مسوولان بدون هماهنگی با مسوولان استان‌ها افرادی را منصوب کنند.

عضو خبرگان رهبری با گرامیداشت هفته قوه قضائیه، اظهار کرد: آیت الله بهشتی در تشکیل حزب جمهوری اسلامی و قوه قضائیه و ارتباط با مردم بسیار دقیق و منظم بود و البته در سالهای اخیر به دلیل افزایش متخصصین و کمتر شدن انعطاف‌ها کار تشکیلاتی با سختی بیشتری امکان‌پذیر است.

وی اطهار کرد: در بحث شوراها نیز مردم وظیفه خود را به خوبی عمل کردند و من از ۳۶ تشکل انقلابی در بحث اتحاد تشکر می‌کنم و مردم با اعتماد به فهرست رای خوبی را دادند و چه بسا برای افرادی که در فهرست‌های دیگر بودند نیز افراد صالح و حتی صالح‌تر وجود داشت ولی اصل اتحاد مورد تایید همگان است و حمایت ما از نیز از اتحاد بود نه اشخاص.

آیت الله مهدوی در بیان انتظارات مردم از منتخبین، تصریح کرد: عمل خالص، عمل جهادگونه، خادم بودن برای همه حتی نسبت به کسانی رای نداده‌اند، داشتن اتاق فکر، اولویت بندی نیازها، استفاده از همه نخبگان، استفاده از فرصت‌ها، ظرفیت‌ها و حتی رقبا و جوانان، حضور در بین مردم و به‌ویژه نماز جمعه‌ها، معرفی رابط برای جمع‌آوری انتقادات و پیشنهادات، مقایسه نکردن شورای فعلی با شورای گذشته و نشان دادن خدمت در عمل به جای مقایسه با شورای گذشته از مهمتریت‌انتظارت مردم از منتخبان است.

وی تاکید کرد: منتخبین به فکر مردم و مردم هم به فکر منتخبین باشند و همه در فکر این باشیم که چه خدمتی می‌توانیم انجام دهیم و با پایان یافتن انتخابات کینه‌ها را بزداییم چون انتخابات‌ها یک ایستگاه و گذر است و باید برای سلیقه‌ها احترام قائل بود. منتخبین با خدمت دائمی و ایجاد عدالت سعی کنید رصایت‌مندی مردم را جلب کنید و آرامش مطلوب جامعه را ایجاد کنید.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1529046

برچسب‌ها