جنایات بن سلمان، عربستان را در جایگاه دوم بدترین کشورها از نظر حقوق بشر قرار داد

ایسنا نوشت:سازمان‌های حقوق بشری، عربستان را به دلیل جنایت‌هایی که مرتکب می‌شود در جایگاه دوم بدترین کشورها از نظر حقوق بشر قرار دادند.

به گزارش العهد، سازمان حقوق بشری بین‌المللی "اسکای لاین"، عربستان را در لیست یکی از ناامن‌ترین کشورها در زمینه حقوق بشر در جهان قرار داد.

این سازمان که فعالان، پژوهشگران و شخصیت‌های آکادمیک آن را اداره می‌کنند اخیرا طی طرحی ارزیابی سالانه خود را انجام داد و نتایج را در بخش‌های امنیت، سلامت و امکانات و کیفیت زندگی تقسیم بندی کرد.

طبق این ارزیابی عربستان بعد از مکزیک بدترین کشور از میان ۳۶ کشور از نظر حقوق بشری است.

پژوهشگران اعلام کردند که این نتیجه با استناد به کارنامه هولناک عربستان در زمینه شکنجه، اعدام، قتل فراقانونی، ربودن، بازداشت ظالمانه و مجازات اعدام است.

درباره امکانات و کیفیت زندگی از نظر حقوق بشر عربستان یک درجه از ۱۰ درجه را به دست آورد که بین ۳۴ کشور دیگر پایین‌ترین حد است. این به دلیل ممنوعیت اعتراضات در این کشور، محدودیت آزادی بیان، تشکیل نهادهای مدنی و عدم توانایی شهروندان در رأی گیری است.

نهادهای حقوقی به بررسی جنایت‌های نظام سعودی که به حد بی‌سابقه‌ای در سرکوب، بازداشت، مصادره اموال بازداشت شدگان و ترور آن‌ها رسیده، پرداخته‌اند.

جولیا لیجنر، رئیس بخش حقوقی در سازمان "القسط"(عدالت) نیز گفت: بیانیه‌هایی که این سازمان جمع کرده وخامت وضعیت حقوق بشر در عربستان را نشان می‌دهد.

از سال ۲۰۱۷ که محمد بن سلمان ولیعهد شد قدرت را در دست گرفت و بر بیشتر حقوق اساسی سلطه یافت و بزرگترین کمپین علیه آزادی بیان به راه انداخت.

وی گفت: کمپین سرکوب شامل قتل هولناک جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی به دست مزدوران عربستانی و اعدام‌های دولتی بعد از محاکمه‌های ظالمانه و شکنجه بازداشت شدگان به دست گروهی از افرادی است که مستقیما با محمد بن سلمان در ارتباطند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1529582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =