۰ نفر
۷ تیر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰
این لاله‌های همیشه پرپر اروپا!

هلند با شکست مقابل جمهوری‌چک نه چندان مدعی بازهم هوادارانش را ناامید کرد تا ناکامی لاله های نارنجی ادامه‌دار باشد.

مریم روحی: تیم ملی فوتبال هلند که در دور گروهی یورو 2020 عملکرد خوبی داشتند و خود را به عنوان یک مدعی قهرمانی مطرح کرده بودند در دیدار مقابل جمهوری چک کاری از پیش نبرد و با دو گل مقابل این تیم شکست خورد تا با جام خداحافظی کند.

حذف هلند درحالی اتفاق افتاد که هواداران این تیم بعد از سال ناکامی امید زیادی برای فتح جام داشتند اما خیلی زود این رویا نقش برآب شد.

در دیدار مقابل جمهوری چک ستاره های هلندی جزو بدتیرن بازیکنان بودند و می توان واینالدوم در حد فاجعه ظاهر شد و عملکرد بدی داشت. ماتیاس دلیخت هم با اخراج خود کار را برای تیمش سخت کرد. دپای و دیونگ هم نتوانستند کاری برای هلند کنند تا  این نسل هم هوادارانش را ناامید کند.

قبل از حضور رونالد کومان در بارسلونا و زمانی که او روی نیمکت هلند بود این تیم عملکرد خوبی داشت و بازی های زیبایی به نمایش می گذاشت اما رفتن این مربی به بارسلونا به هلندی ها هم ضربه زد تا آن ها نتوانند با دی بوئر کاری از پیش ببرند.

نکته جالب توجه این است که بعد از جام های جهانی 2010 و 2014 که هلندی ها نمایش خوبی داشتند هیچ گاه این تیم نتوانست با نام های بزرگ اروپایی رقابت نزدیکی داشته باشد و شاید بتوان آن ها را جزو تیم های درجه دو به حساب آورد.

هلند در 2010 نایب قهرمان شد؛ همان بازی که آرین روبن می توانست رویای نارنجی ها را براورده کند اما در نهایت این اسپانیا بود که فاتح جام شد. در 2014 نیز آن ها در نیمه نهایی به مصاف آرژانتین رفتند و در ضربات پنالتی مغلوب شدند و با پیروزی 3 بر صفر مقابل برزیل سوم شدند.

بعد از دو عملکرد خوب در جام های جهانی در 2018 آن ها غایب بزرگ بودند تا این تیم نشان بدهد که با روزهای اوج خود فاصله دارد.

یورو 2020 نیز بعد از آن ناکامی بزرگ همه را به بازگشت نارنجی های اروپا خوش بینی کرده بود اما آن ها در مقابل چک بی دفاع بودند و بدون آن که حرفی برای گفتن داشته باشند از جام کنار رفتند.

بیشتر بخوانید: نماینده ایران در شانس مجدد کراسفیت انتخابی جهان

253 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1529828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =