دلیل فاصله گرفتن چهره‌های هنری از سیاست از نگاه کیوان مهرگان

کیوان مهرگان، دور شدن هنرمندان از سیاست را، به دلیل هزینه زیادِ فعالیت در این عرصه دانست و تاکید کرد برای همین، چهره‌های هنری، ترجیح داده‌اند مسوولیت اجتماعی‌شان را، جوری دیگر انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کلاب هاوس خبرآنلاین، شامگاه یکشنبه ۶ تیر، از ساعت ۲۱ تا ۳۰ دقیقه بامداد، با طرح این پرسش که «چرا سلبریتی‌ها با سیاست قهر کردند؟»، به مدت سه ساعت و نیم، میزبان چهره‌‍‌های رسانه‌ای، سیاسی، فرهنگی و هنری بود.

کیوان مهرگان، شاعر، روزنامه‌نگار و مستندساز، یکی از مهمانان این نشست بود که ابتدا در واکنش به سخنان مسعود ده‌نمکی، از او خواست تا به سیاست‌مداران نزدیک به خود و دولتمردان آینده، از کاهش مشارکت در انتخابات بگوید.

او سپس به موضوع این نشست پرداخت و گفت: «من با واژه سلبریتی‌ در این بحث موافق نیستم. برای همین، من آن را به هنرمندان و ورزشکارانی محدود می‌کنم که به طور حرفه‌ای فعال هستند.»

این شاعر، در ادامه تاکید کرد: «دوری چهره‌های هنری از سیاست، بحثِ برآورد هزینه و فایده است. در حالی که یکی از داوران «عصر جدید» در یک برنامه تلویزیونی، چیزی را گفت که خیلی بر او خرده نگرفتند، ولی برخی هنرمندان دیگر هستند که اگر اشتباهی مرتکب شوند، هزینه بسیار زیادی باید بدهند و مورد بازخواست قرار می‌گیرند. حتی اگر رسمی بازخواست نشوند، محدود می‌شوند؛ برای مثال از آن‌ها تیزر تلویزیونی پخش نمی‌شود یا بیلبورد بهشان نمی‌دهند.»

مهرگان در پایان گفت: «به نظرم هنرمندان فعال، مدتی است به جای سیاست، به سمت فعالیت‌های دیگر حرکت کرده و مسوولیت اجتماعی‌شان را جوری دیگر انجام می‌دهند؛ از جمله، گلاره عباسی برای سینمای نابینایان کار می‌کند و هدیه تهرانی هم در امور نیکوکاری و محیط زیست فعال است.»

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1529964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    6 2
    چه هزینه ای؟ بابت اینکه مثلا بازیگر هستند تو جامعه مطرح شدند و شناخته شده هستند. نه چیز دیگری. قرار نیست در هر بحثی که توش تخصص ندارن اظهار فضل کنند. مسئولیت اجتماعی انجام بدن اما به عواقب کارشون هم توجه کنن و بپذیرنش.
  • خادم مسجد IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    7 0
    سلام علیکم به نظر بنده این ها هنرمند نیستند اینها بازیگرندبه هر شکلی که کارگردان بگوید و به هر نقشی که او دستور بدهد ایفای نقش می‌کنند
  • ایلیا IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    5 1
    طرف یه حمایت ساده میکنه از همه طرف فحش میخوره،بین مردم هم ممکنه منفور بشه،طبیعیه حمایت نکنه
  • احمد کریم پناه IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    1 0
    چرابایدسلبریتی هاوارد افکارخصوصی مردم شوندوازروحانی پول وموقعیت بگیرندجهت اهداف شخصی وبعد گندش که درامد هیچ عذخاهی نکنند ومردم را به انفجار فوش ودری وری بکشانند برای سلبریتی ها اینها همشون گناه کارن
  • امین فرزانه IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    0 0
    جدا اگر تصمیم بگیرن در مورد مسائلی که مطلقا در باره شون اطلاعات حتی ابتدائی هم ندارن اظهار نظر نکنن به سر همه مون منت می ذارن. حتی معدودی از اینها هم که لای چهار تا کتاب رو باز می کنن تحلیل ها و اظهارنظرهاشون سطحی و غیر واقعی یه، چه رسد به اکثرشون که از رو هم نمی تونن چیزی رو بخونن. خوبه سعی کنن دست کم توی زمینه کاری خودشون سواد اندکی رو کسب کنن و بقیه امور رو به دست اهلش بسپرن. واقعا ممنون می شیم جمیعا