۵۰ درصد اتوبوس‌های تهران گازوئیلی هستند/ سهم بالای اتوبوس‌ها در آلودگی هوای پایتخت

ایلنا نوشت: شهردار تهران گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد از اتوبوس‌های تهران گازوئیلی هستند که سهم بسیاری در آلاینده‌های تهران دارند.

 مراسم رونمایی از یک دستگاه اتوبوس تمام برقی تولید داخل و انعقاد تفاهم نامه تامین ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برقی برای پایتخت، با همگاری دانشگاه تهران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت خودروساز زرین خودرو اصفهان، برگزار شد.

پیروز حناچی، شهردار تهران در این مراسم گفت: قبل از شرایط کرونا در نظرسنجی که از مردم تهران انجام شد، آلودگی و ترافیک دو مشکل عمده کلانشهر تهران تشخیص داده شد.

او ادامه داد: این مشکل همه کلانشهرها در دنیا و همچنین ایران است‌.

شهردار تهران ادامه داد: در حال حاضر ۵۰ درصد از اتوبوس‌های تهران گازوئیلی هستند که سهم بسیاری در آلاینده‌های تهران دارند.

حناچی افزود: این فناوری می‌تواند به زنجیره فناوری در خودروهای برقی و شخصی نیز کمک کند و برای اتوبوس‌های موجود در داخل کشور توسعه یابد.

شهردار تهران با بیان اینکه انتظار حمایت دولت را در این زمینه داریم، گفت: با تفاهمنامه امروز به سمت تولید انبوه اتوبوس برقی می رویم.

شهردار تهران گفت: در بودجه ۱۴۰۰، ۵۰۰ میلیارد برای توسعه اتوبوس برقی پیش بینی شده که اگر موافق باشید بخشی از آنرا برای پیمایش این مسیر در نظر می‌گیریم.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1529996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =