۰ نفر
۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
طالبان برای آمریکا خط و نشان کشید

ایرنا نوشت: سهیل شاهین عضو ارشد گروه طالبان افغانستان، روز دوشنبه گفت که این گروه طی این مدت در پشت صحنه مشغول مذاکره با مقامات آمریکا بود تا آنها را برای عمل به تعهدات خود در توافق صلح مجاب سازد.

 

وی امروز در یک گفت وگوی اختصاصی با تلویزیون "ان اچ کی" ژاپن، با تاکید بر اینکه طالبان خواستار تعهد آمریکا به توافقنامه صلح است، افزود: آمریکا سال گذشته براساس آن توافقنامه متعهد شده بود تا در جهت آزادی همه زندانیان باقیمانده طالبان و رفع تحریم های سازمان ملل در مورد اعضای ارشد این گروه تلاش کند.

سهیل شاهین گفت: قرار بوده است آمریکا ظرف سه ماه از آغاز گفت وگوهای صلح بین طالبان و دولت افغانستان در جهت این اهداف پیش رود که تا کنون نه تنها به تعهدات خود عمل نکرده، بلکه مقامات دولت افغانستان را نیز در واشنگتن پذیرا بوده است.

گفت وگوهای صلح بین طالبان و دولت افغانستان در ماه سپتامبر گذشته آغاز و بطور نامنظم برگزار شد. اما آنها بر سر نظام های سیاسی و شرایط آتش بس با هم اختلاف دارند.

توافق بین آمریکا و طالبان در فوریه سال ۲۰۲۰ (بهمن ماه ۱۳۹۸) تحت مدیریت دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری وقت آمریکا، منعقد شد.

جو بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا، در آوریل سال جاری اعلام کرد که کشورش تا بیستمین سالگرد حملات تروریستی یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ در آمریکا، همه نیروهای خود را از افغانستان خارج می کند.

واشنگتن از ماه گذشته خروج جدی نیروهایش را آغاز کرده است.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1530034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =