۰ نفر
۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵
پوتین و شی دوست ماندند

ایسنا نوشت: تلویزیون مرکزی چین گزارش داد: رئیس جمهور شی جینپینگ و ولادیمیر پوتین امروز (دوشنبه) رسما توافق همکاری و دوستی میان چین و روسیه را تمدید کردند.

به نقل از اسپوتنیک، این خبر در جریان یک کنفرانس ویدیویی سطح بالا اعلام شد.

این قرارداد در ژوئیه ۲۰۰۱ در مسکو امضا شد. در ماه مارس ، مسکو و پکن توافق کردند که آن را به طور خودکار برای یک دوره پنج ساله دیگر تمدید کنند.

پوتین در یک کنفرانس ویدیویی با  شی جینپینگ گفت: مسکو و پکن موفق شدند روابط دوجانبه خود را به سطح بی‌سابقه‌ای بالا ببرند.

وز تصریح کرد: معاهده دوستی بین دو کشور اصول ترک استفاده از سلاح هسته‌ای و عدم دخالت در امور داخلی را در خود گنجانده است.این سند تعدادی از توافق نامه‌های مهم مانند احترام به حق حاکمیت و تمامیت ارضی دو کشور ، کنار گذاشتن شروع استفاده از سلاح‌های هسته‌ای ، هدف قرار دادن با موشک‌های استراتژیک را تبیین می‌کند.

او گفت: مسکو و پکن هیچ اختلافات ارضی ندارند و آماده‌اند مرز مشترک خود را کمربند صلح ابدی قرار دهند. وی تاکید کرد: مهم است که ما فقدان هرگونه ادعای ارضی را ثبت کنیم ، دو کشور آماده هستند تا مرز مشترک را به کمربند صلح و دوستی ابدی تبدیل کنند ... ما برای دستیابی به این امر بسیار تلاش کردیم ... ما سالها برای این کار صرف کردیم و به نتیجه لازم رسید که چین و روسیه آن را قابل قبول می دانند.

وی همچنین از روابط اقتصادی میان دو کشور تقدیر کرد و گفت: تجارت روسیه و چین در چهار ماه اول ۲۰۲۱ بیش از ۲۲ درصد افزایش یافته است و انتظار می رود در پایان سال رکوردهای جدیدی ثبت شود. "تجارت ما از سال ۲۰۰۱ تاکنون ۱۴ برابر رشد کرده است و علی رغم بحرانهای مالی جهانی و بیماری همه گیر ویروس کرونا رشد می کند. در حال حاضر شاهد پویایی مثبتی هستیم. از ژانویه تا آوریل ، رشد به ۲۲٪ رسیده است ، این بدان معناست که انتظار داریم تجارت ما رکوردهای جدیدی را بشکند.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1530088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =