واکنش عمارحکیم به حمله آمریکا به حشد: تکرار نشود

ایرنا نوشت: رهبر ائتلاف عراقیون امروز دوشنبه به حمله آمریکایی ها علیه حشد الشعبی در مرزهای عراق با سوریه واکنش نشان داد.

عمار حکیم در بیانیه ای نوشت: با نگرانی شدید اخبار بمباران منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی از رزمندگان با حمله جنگنده ها در مرزهای سوربه منطقه القائم را دنبال کردیم.

وی افزود: تکرار این نقض ها را محکوم می کنیم.

حکیم تاکید کرد: به شدت نقض حاکمیت عراق را از هر طرفی محکوم می کنیم و از دولت عراق می خواهیم به مسئولیت خود در برابر این گونه اقدامات عمل کند.

در پی تجاوز آمریکا و حمله هوایی بامداد دوشنبه به مواضع نظامی در نقاط مرزی عراق و سوریه، کتائب سیدالشهداء با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حادثه شماری از نیروهای آن به شهادت رسیدند.

این گروه مقاومت عراقی اسامی شهدا را حسین علی عبد الحسین صالح البیضانی، کرار سعد حمدان جلوب المحمداوی، کرار عبدالعزیز زینل الشبکی، محمد رومی ماجد محاسن الفرطوسی اعلام کرد.

در بیانیه رسمی این گروه آمده که در ساعت ۲ بامداد امروز (دوشنبه ۲۸ ژوئن) جنگنده‌های آمریکایی قرارگاه‌های تیپ ۱۴ الحشد الشعبی در نقاط مرزی عراق و سوریه را هدف قرار داده‌اند که طی آن شماری از رزمندگان به شهادت رسیدند.

در این بیانیه تأکید شده که نیروهای این تیپ در آماده‌باش کامل به سر می برند و منتظر دستور فرماندهی کل برای پاسخگویی و انتقام گرفتن از این حمله هستند.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1530094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =