ماجرای مقبره معروف‌ترین خوشنویس ایران در شهرری

ایرنا نوشت: رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ری با اشاره به تخلیه اشتباهی مقدار کمی خاک و نخاله روی مقبره "عمادالکتاب"، گفت: این مقبره هیچگونه آسیبی ندیده است.

نوروز تقی پور روز سه شنبه اظهار داشت: کارگر محوطه امامزاده عبدالله(ع) حین بازسازی برخی از قبور مقداری کمی خاک و نخاله ساختمانی( ۲ فرغون) را به شکل اتفاقی و اشتباهی روی  مقبره "عمادالکتاب"ریخته بود با حضور مسئولان میراث فرهنگی سریعا جمع شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون هیچگونه عملیات عمرانی گسترده در آستان امامزاده عبدالله(ع) انجام نمی شود، عنوان کرد: خاک و نخاله فوق برای حفر قبر جدید و ترمیم چند قبر در نزدیکی  مقبره "عمادالکتاب" بود.

تقی پور یادآور شد: کارگران آستان امامزاده عبدالله(ع) پس از حضور کارشناسان میراث فرهنگی سریعا محوطه مقبره "عمادالکتاب" را پاک سازی کردند و مقبره را شستند.

وی با تاکید براینکه اداره اوقاف در حین بازسازی قبور و محوطه های قبرستان های قدیمی باید دقت بیشتری نسبت به قبور و مقبره افراد معروف داشته باشد، ابراز کرد: اداره میراث فرهنگی ری تمامی روزانه به صورت دقیق قبور افراد معروف و آثار تاریخی را نظارت می کند.

عمادالکتاب از بزرگترین استادان نستعلیق دوران مشروطه که راز و رمز قواعد و شیوه نستعلیق را به بهترین وجه کشف کرد و رسالت هنری و تاریخی‌اش را با چاپ "رسم‌المشق" به شایستگی به پایان برد. عمادالکتاب متاثر سبک میرزا محمدرضا کلهر بود و از وی به‌عنوان کامل‌کننده شیوه‌ی کلهر نام می‌برند. او از آخرین حلقه‌های زنجیره استادان قدیم خوشنویسی است که این هنر را به خوشنویسان معاصر پیوند داد و میراث‌داری بود که میراثی نیک به جای‌گذاشت.

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1530287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =