این هم از قرعه‌کشی جام جهانی؛ گروهی که مرگ نیست!

تیم ملی ایران در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ با عراق، کره‌جنوبی، امارات، سوریه و لبنان همگروه شد.

سپهر ستاری: قرعه کشی مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی صبح امروز برگزار شد و ایران در گروه اول این رقابت ها با کره جنوبی،عراق،امارات،لبنان و سوریه همگروه شد. بدون تعارف گروهی که در آن قرار داریم آسان تر از گروهی است که ژاپن،استرالیا،عربستان،عمان و ویتنام قرار دارند،البته نه اینکه قرار باشد بگوییم خب رفتیم جام جهانی! اما این مسئله در قیاس با گروه دیگر مطرح  شده است.

کره جنوبی - استرالیا؛قرعه ای که خوب افتاد
یکی از جدی ترین رقبای ایران در این گروه کره جنوبی است.تیمی که در سال های اخیر مقابل ایران بیشتر شکست خورده است.کره های سخت کوش هستند اما در بازی مقابل آنها همیشه ته دل مان قرص است.یعنی ترسی که معمولا از بازی مقابل استرالیا در شرق آسیا برای هواداران ایرانی وجود دارد در بازی مقابل کره چنین چیزی موجود نیست.اگر همین حالا از هواداران سوال کنید که بین کره واسترالیا دوست دارند ایران با کدام تیم همگروه شود بدون شک انتخاب خیلی از آنها کره جنوبی خواهد بود.درست است که در مسابقه ای دراماتیک و در سال های دور استرالیا را از رسیدن به جام جهانی ناکام گذاشته ایم اما هر طور که حساب کنیم از بین کره جنوبی و استرالیا،قطعا چشم بادامی ها حریف آسانتری برای ایران خواهند بود.

عربستان - امارات؛این هم از شانس خوب اسکوچیچ

بدون شک تقابل با عربستان همیشه برای فوتبال ایران دردسرساز بوده است.به قول یکی از بچه های قدیمی تیم ملی اصلا اسم آنها ترسناک است! در کفه ترازو عیار فوتبال امارات و عربستان اصلا با هم یکی نیست و می شود گفت که این هم از خوش شانسی اسکوچیچ است که نام امارات به جای عربستان در قرعه کشی در آمد.اتفاق خوب دیگر این است که اگر ایران با عربستان همگروه می شد به دلیل متمرکز بودن بازی ها و احتمال میزبانی عربستان از این رقابت ها ملی پوشان مجبور بودند که در خاک این کشور به میدان بروند.

عراق - چین؛دوست داشتیم رقیب ما چین باشد

عراق را همین یکی - دو هفته قبل در بحرین شکست دادیم اما همه می دانیم که برای ما در فوتبال سنتی آسیا عراق رقیب گردن کلفت تری به نسبت چین است.بازی با آنها همیشه سخت بوده و فیزیکی بوده و عراقی ها به راحتی مقابل ایران امتیاز از دست نمی دهند.اتفاق بهتری بود اگر به جای عراق چین همگروه ایران می شد.

عمان - سوریه؛ نشد که برانکو رقیب ایران باشد

  در قیاس بین عمان و سوریه باید گفت که عمان حریف راحت تری برای ایران است.سوریه ای ها تیمی شبیه به  عراق هستند و همیشه مقابل ایران انگیزه های شان برای پیروزی زیاد است.تیمی چغر که به نسبت عمان می تواند دردسرهای بیشتری را برای ملی پوشان ایجاد کند.سرمربی تیم ملی عمان برانکو ایوانکوویچ است و اگر عمان رقیب ایران می شد تقابل او با ایرانی ها و البته هموطن خودش یعنی اسکوچیچ جالب به نظر می رسید.

ویتنام - لبنان؛ انتخاب با خودمان بود می گفتیم ویتنام

سطح فوتبالی که لبنان بازی می کند با سطح فوتبال ویتنام زمین تا آسمان متفاوت است.در کل تیم های عربی بازی فیزیکی را بیشتر به نمایش می گذارند و تیم هایی که در غرب آسیا قرار دارند به مراتب برای ایران سخت تر از تیم های شرق آسیا هستند.شاید اگر انتخاب با خودمان بود دوست داشتیم که به جای لبنان،ویتنام در گروه مان باشد.

256 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1531063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =