کرونا در مازندران جولان می‌دهد؛ ۴ شهرستان استان قرمز شد

با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا در استان، مازندران به وضعیت هشدار رسیده و چهار شهرستان این استان در وضعیت قرمز و مابقی به وضعیت نارنجی رسیدند.

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، در تازه‌ترین به‌روزرسانی نرم‌افزار ماسک وزارت بهداشت، پس از آمل، شهرستان‌های قائم‌شهر، محمودآباد و چالوس نیز قرمز شدند و ۷ شهرستان زرد به وضعیت نارنجی تغییر یافتند.

در حال حاضر ۴ شهرستان مازندران در وضعیت قرمز، ۹ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۹ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

بر این اساس شهرهای قائم‌شهر، آمل، محمودآباد و چالوس در وضعیت قرمز، ساری، بابل، سوادکوه شمالی، نکا، بهشهر، نور، تنکابن و رامسر در وضعیت نارنجی و شهرهای بابلسر، فریدونکنار، سیمرغ، جویبار، میاندورود، نوشهر، گلوگاه، کلاردشت و عباس آباد در وضعیت زرد قرار دارند.

سید عباس موسوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در ساعت گذشته تعداد ۱۲۲ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند و در این مدت تعداد ۱۱۲ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

وی افزود: هم اکنون ۴۵۹ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۹۴ نفر با علائم حاد تنفسی در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.

فرزاد جلالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز با اشاره به پذیرش ۱۲ بیمار جدید در مراکز درمانی زیرپوشش دانشگاه از ترخیصی ۱۷ بهبودیافته در ۲۴ ساعت اخیر خبر داد و گفت: ۱۰۵ نفر بیمار در بیمارستان‌های زیرپوشش بستری که ۲۲ نفر آنان در بخش مراقبت‌های ویژه در حال مداوا هستند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1531665

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =