۰ نفر
۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۰
اروپایی‌ها چند سال کار می‌کنند؟

ایسنا نوشت: ‌به طور متوسط انتظار می‌رود که هر فرد اروپایی ۳۵.۹ سال کار کند.

به گزارش مرکز آمار اتحادیه اروپا، عمر کاری افراد ۱۵ تا ۶۴ سال در سطح اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰ به طور متوسط ۳۵.۷ سال بوده است که ۰.۲ سال کمتر از متوسط سال قبل و ۳.۴ سال بیشتر از رقم اندازه گیری شده برای سال ۲۰۰۰ بوده است.

اگرچه مردان هنوز بیش‌تر از زنان کار می‌کنند اما افزایش متوسط سال های مورد انتظار کاری زنان کماکان ادامه داشته است. اکنون انتظار می رود به طور متوسط هر مرد در اتحادیه اروپا ۳۸.۱ سال و هر زن ۳۳.۶ سال کار کنند. بدین ترتیب فاصله بین متوس طسال های کاری مردان اروپایی با زنان از ۷.۱ سال در سال ۲۰۰۰ به ۴.۵ سال در سال ۲۰۲۰ کاهش یافته است.

در بین کشورهای مختلف، سوید با متوسط ۴۲ سال کاری، بیشترین میزان مورد انتظار عمر کاری را در بین کشورهای اروپایی داشته است و پس از آن هلند با ۴۱ سال و دانمارک با ۴۰ سال قرار دارند.

اروپایی‌ها چند سال کار می‌کنند؟

از سوی دیگر کمترین متوسط کاری مورد انتظار در بین کشورهای اروپایی مربوط به ایتالیا با ۳۱.۲ سال بوده است. یونان با متوسط ۳۲.۸ سال، کرواسی با ۳۲.۷ سال و بلژیک با ۳۳.۵ سال دیگر کشورهایی هستند که انتظار می رود ساکنان آن کمتر از سایر کشورهای اروپایی کار کنند.

در بین دیگر کشورهای اروپایی نیز متوسط سال‌های کاری در آلمان ۳۹.۱ سال، فنلاند ۳۸.۸ سال، اتریش ۳۸.۲ سال، فرانسه ۳۶.۵ سال، اسپانیا ۳۶.۲ سال و لوکزامبورگ ۳۵.۷ سال بوده است.

منطقه یورو شامل ۱۹ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند. اتحادیه اروپا نیز دارای ۲۷ عضو است که شامل ۱۹ کشور عضو منطقه یورو به علاوه  بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1532470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =