جامعه جهانی نگران دریاچه ارومیه بود / از رسیدن دریاچه به حالت ثبات خوشحالیم

ایرنا نوشت: سفیر ژاپن در ایران با ابراز رضایت از اجرای موفقیت‌آمیز طرح‌های احیای دریاچه ارومیه، گفت: رسیدن این دریاچه به سطح ثبات، نگرانی‌های جامعه جهانی را برطرف کرد.

کازوتوشی آیکاوا روز چهارشنبه در رابطه با طرح های آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا)  برای احیای دریاچه ارومیه، اظهار کرد: از رسیدن دریاچه به سطح پایدار خوشحال هستیم.

وی با اشاره به همکاری دفتر پیشرفت و توسعه سازمان ملل (یو. ان. دی. پی) برای احیای دریاچه ارومیه، گفت: آژانس همکاری های بین المللی ژاپن همکاری خوبی برای پایدار نگه داشتن دریاچه با سازمان ملل دارد و تغییر الگوی کشت و نیز حمایت از شغل های جانبی در کنار آن یک کار تکمیلی است.

سفیر ژاپن با بیان اینکه به همین منظور بیش از ۱۰۰ سمینار موفقیت آمیز در ایران برگزار کرده ایم، خاطرنشان کرد: تا جایی که بتوانیم برنامه هایی از این قبیل را در سایر نقاط ایرا نیز اجرا می کنیم.

سفیر ژاپن به همراه کلودیو پروویداس نماینده مقیم برنامه پیشرفت و توسعه سازمان ملل متحد در ایران از دریاچه ارومیه، تالاب بین المللی قره قشلاق بناب و چند روستای حاشیه این دریاچه و کارگاه های مختلف مشاغل پایدار بازدید کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1532949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =