گوشی هایی که در خدمت سلامتی چشم در می آیند

اگر شما بلاگر یا اینفلوئنسر هستید یا کارتان با گوشی است و نگاه کردن طولانی مدت به گوشی، چشم شما را خسته می کند، این مقاله مناسب شماست. بسیاری از شرکت های تولیدکننده موبایل مثل سامسونگ و هوآووی، به فناوری به اسم eye Comfort shield مجهز هستند که برای محافظت از چشم استفاده می کنند.

این تکنولوژی، نور آبی صفحه نمایشگر را کاهش می دهد و رنگ های گرم را جایگزین می کند، مطالعات نشان داده، نور آبی که از اسمارت فون ها و لپ تاپ ها ساطع می شود برای چشم سمی است، زیرا این نور منجر به از دست دادن بینایی و ماکولای چشم می شود. اگر قصد خریدگوشی با این ویژگی دارید، خرید گوشی Samsung یا هوآوی مشکل خستگی شما را حل می کند.

این فناوری چگونه از چشمانمان مراقبت می کند؟

فناوری جدید محافظت از چشم، براساس نور روز، نور آبی گوشی شما را تنظیم می کند، تا چشم شما خسته نشود، فعال کردن آن در شب، به خواب راحت تر کمک می کند، زیرا نور آبی، هورمون محرک خواب ملاتونین را غیر فعال می کند و بی خوابی شما را آزار می دهد.  اگر تلفن شما سامسونگ گلکسی است، می توانید از بخش تنظیمات، display، گزینه eye comfort shield  را فعال کنید، حالا می بینید که نور آبی صفحه نمایشگر حذف و نور گرم جایگزین شده است، البته گزینه night mood در گوشی ها نیز مزیت هایی مثل صرفه جویی در مصرف انرژِی به خصوص در نمایشگرهای Amoled,OLED دارد، و در بهبود کنتراست صفحه تاثیرگذار است، اما به  محافظت از چشم کمکی نمی کند. شرکت های سامسونگ و هوآوی در استفاده از این تکنولوژی پیشگام بوده اند.

گوشی هایی که در خدمت سلامتی چشم در می آیند

آیا نمایشگرهای   IPS, Amoled برای چشم مفید است؟

اگر بینایی ضعیفی دارید، نمایشگرهای Amoled و OLED برای شما مضر است زیرا نورها را اغراق آمیز نمایش می دهد و روشنایی بیش از حد، برای چشم مضر است. اما نمایشگرهای IPS رنگ ها را ملایم تر تنظیم می کند

به طور کلی نمایشگرهای آمولد برای تماشای فیلم بهتر هستند، زیرا کنتراست نور غلیظ تری دارند و تعداد رنگ های بیشتری را در صفحه نمایش می بینیم، اما در حالت ips کنتراست نور کمتر و رنگ ها طبیعی تر نشان داده می شوند، بنابراین برای تولید مدیا توصیه می کنم.

گلکسی S۲۱ از چشمان شما محافظت می کند

گلکسی s۲۱ مجهز به سیستم عامل one UI ۳-۱ امکان Eye comfort shield را برای محافظت از چشم کاربران استفاده می کند. برای فعال کردن این گزینه به قسمت settings –Display    وارد شوید و به  eye comfort shield، بروید در این قسمت دو انتخاب Adaptive و Custom را مشاهده می کنید. Adaptive صفحه نمایش را براساس ساعت روز تنظیم می کند. یا اگر Custom  را انتخاب کنید، براساس رنگ دما قابل تغییر است، به طوریکه وقتی آخرین درجه را انتخاب کنید، نور نمایشگر، گرم تر می شود. در قسمت Schedule هم ۳ انتخاب دارید. اگر always را انتخاب کنید یعنی این گزینه همیشه فعال باشد، یا تنظیمات از طلوع خورشید تا غروب خورشید، ثابت باقی بماند و در نهایت، ساعت تنظیم را دستی تعیین کنید.

Iphone SE دوستدار چشمان شماست

از میان گوشی های آیفون، SE بهترین گزینه برای جلوگیری از آسیب چشمان شماست، این دستگاه با وجود اینکه به فناوری Eye comfort shield مجهز نیست، اما بهترین دوست چشمان شماست، زیرا کنتراست پایین نور چشم شما را محافظت می کند، البته اپل از آیفون  X به بعد از نمایشگرهای OLED استفاده کرد، که وضوح بهتری دارند، و نسبت به نمایشگرهای قبلی آن، ایمن تر است. این صفحه نمایش مزایا و معایبی دارد. بسیاری از آن در روشنایی با درجه پایین، سوسو می زنند که چشم را خسته می کند، اما با افزایش سطح روشنایی تا ۵۰ درصد می توانید از این مساله جلوگیری کنید. اگر قصد خرید گوشی SE را دارید، قیمت گوشی اپل در لیپک با فروشگاه های اینترنتی لوازم دیجیتالی قابل مقایسه نیست. قبل از خرید، قیمت ها را با یکدیگر مقایسه کنید، تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

گوشی هایی که در خدمت سلامتی چشم در می آیند

برندهای دیگر در تلاش برای ایمنی از چشم

هوواوی یکی دیگر از برندهایی است که گزینه eye comfort Shield را در تولید گوشی های خود در نظر گرفت و البته گواهی محافظت از چشم را از موسسه TUV Rheinland را اخذ کرد. اگر گوشی شما هواوی است می توانید آن را به این صورت عمل کنید. ابتدا وارد Settings شوید، Display را انتخاب کرده، گزینه Eye comfort را فعال کنید. البته برندهای دیگری نیز مثل شیائومی در صدد فناوری برای محافظت از چشم ما در برابر نور آبی بودند و خوشبختانه در MI۶ به این موفقیت دست پیدا کردند، و MI۶ به فیلتر نور آبی مجهز است. ، به این صورت که نور آبی را کاهش داده و آن را به زردی تغییر دهد. داشتن خرید امن، از مهم ترین ویژگی یک فروشگاه اینترنتی است، اگر قصد خرید گوشی شیائومی با گارانتی اصلی را دارید، لیپک شما را راهنمایی می کند.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1534051

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =