افزایش قیمت هدفمند کالاهای سبد خانوار در آخر عمر دولت

فارس نوشت: دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی با اشاره به این‌که تولید کنندگان پیش بینی می کنند با استقرار دولت جدید در سال جاری امکان افزایش قیمت کالاهای تولیدی را نخواهند داشت، گفت: این موضوع سبب شده تا آنها در ماه‌های اخیر اقدام به افزایش غیرمنطقی قیمت برخی از کالاهای سبد خانوار کنند.

قاسمعلی حسنی  در مورد افزایش قیمت برخی کالاها از ابتدای سال جاری، گفت: از ابتدای امسال تاکنون شاهد افزایش قیمت های غیرمنطقی و غیرعلمی در حوزه سبد خانوار هستیم بطوری که قیمت اقلام مختلف بین ۱۰ تا ۷۲ درصد افزایش یافته است.  

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی افزود: این افزایش قیمت های افسارگسیخته در پایان دولت دوازدهم هدفمند است و به نظر می رسد تولید کنندگان از آنجا که احتمال می دهند با استقرار دولت جدید امکان افزایش قیمت کالاها را در سال جاری نخواهند داشت قبل از پایان دولت فعلی اقدام به افزایش قیمت کرده اند.   

وی بیان داشت: از ابتدای سال تاکنون  قیمت روغن ۳۵ درصد و  شکر ۷۲ درصد افزایش یافته است البته برنج نیز که مشمول قیمت گذاری تثبیتی نیست حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است.  

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی با اشاره به افزایش  قیمت محصولات شوینده و سلولزی بیان داشت: تولید کنندگان این محصولات در سال جاری یک بار درفروردین ماه و یکبار نیز در تیرماه سال جاری اقدام به افزایش این محصولات کرده اند.  

وی همچنین با اشاره به افزایش قیمت آب آشامیدنی و  آب معدنی بیان داشت: تولیدات در این بخش نیز در سال جاری ۳۰ درصد افزایش قیمت داشته است.  

حسنی اظهار داشت: با توجه به رکود حاکم بر بازار و نبود مشتری  این قبیل افزایش قیمت ها هوشمند و هدفمند است و تولیدکنندگان به دلیل پیش بینی های خود از اینکه با استقرار دولت جدید قادر به افزایش قیمت نخواهند بود از فرصت باقی مانده برای هرگونه افزایش قیمت غیرمنطقی بهره می گیرند.

۲۲۳۲۲۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1534182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =