بایدن به دنبال اعمال تحریم‌های سخت‌تر علیه ایران است

ایسنا نوشت:یک روزنامه آمریکایی به نقل از مقامات رسمی این کشور و برخی منابع مطلع مدعی شد که آمریکا در حال بررسی اعمال تحریم‌های سخت‌ترعلیه صادرات نفت ایران به چین به منظور ترغیب ایران به ادامه دادن مذاکرات احیای توافق هسته‌ای و یا تنبیه آن در صورت ترک این مذاکرات است.

 روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی مدعی شد که دولت آمریکا در حال بررسی تحریم‌هایی سخت‌تر علیه صادرات نفت ایران به چین است تا از این طریق تهران را در به نتیجه رساندن توافقی هسته‌ای و بالا بردن بهای ترک مذاکرات احیای توافق هسته ای که به طول انجامیده است، ترغیب کند. 

وال استریت ژورنال به نقل از مقامات رسمی آمریکا و افراد مطلع با توجه به مذاکرات اخیر در وین بر سر احیای توافق هسته ای نوشت: چون این مذاکرات در حال متزلزل شدن هستند، آمریکا در حال بررسی گزینه هایی است که ایران را ترغیب به حفظ و ادامه مذاکرات کرده یا اگر چنین نکرد، آن را تنبیه کند. 

این روزنامه به ادامه ادعای مقامات آمریکایی مذکور پرداخته و نوشت: یک برنامه که در مرحله پیش نویس است، از طریق تحریم‌هایی جدید که شبکه های حمل و نقل را که به صادرات حدود یک میلیون بشکه در روز کمک کرده و منابع مالی مهمی را برای ایران فراهم می کند، موجب قطع کردن فروش رو به افزایش نفت ایران به چین، مشتری اصلی نفت این کشور، می شود. 

این گزارش در ادامه مطرح می کند: این مقامات می گویند، اقدامات جدید در صورت شکست مذاکرات هسته ای انجام خواهند شد. آن ها همچنین می گویند، این برنامه شامل اجرای سلطه جویانه تحریم های فعلی می شود که از طریق اعلام موارد جدید تحریمی یا اقدامات قانونی انجام خواهد شد. 

وال استریت ژورنال به نقل از یکی از این مقامات آمریکایی نوشت: چیز زیادی در اقتصاد ایران برای تحریم باقی نمانده است، فروش نفت ایران به چین غنیمت است. 

این روزنامه ادامه داد: این مقامات می گویند، هیچ تصمیمی برای پیش بردن این برنامه گرفته نشده است؛ خطر این وجود دارد که چنین اقدامی دارای نتیجه معکوس باشد، یعنی باعث شود ایران برنامه هسته ای‌اش را سرعت ببخشد. آن ها همچنین اظهار کردند گزینه های دیگر نیز در حال بررسی شدن هستند. 

 وال استریت ژورنال همچنین به نقل از نفر دومی از این مقامات آمریکایی نوشت: این گزینه ها شامل کارزاری دیپلماتیک برای متقاعد کردن چین، هند و دیگر مشتریان بزرگ نفت خام به قطع کردن واردات این محصول، کالاهای تجاری غیر نفتی، تامین مالی بدهی و نقل و انتقالات مالی می شود. 

بر اساس این گزارش، طی ماهای گذشته مذاکرات احیای توافق هسته ای میان اعضای کمیسیون مشترک برجام با حضور آمریکا در وین، محل برگزاری مذاکرات در جریان بوده است. مذاکرات در مسیری پیش می رود که احیای توافق از طریق بازگشت آمریکا به توافق هسته ای و بازگشت ایران به پایبندی دوباره به تعهدات برجامی که آن ها را طی اقدامات جبرانی در نتیجه خروج آمریکا از برجام کاهش داده بود، محقق شود. 

آمریکا و ایران مذاکرات مستقیمی نداشته‌اند و نمایندگان دولت آمریکا با نمایندگان سایر اعضای برجام در این زمینه رایزنی می‌کنند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1536817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    0 0
    وابستگی محض به شرق و چین یک اشتباه استراتژیک بزرگه. سالهاست داریم برای تحریمها و نزاع با غرب خسارت میدیم. مردم زیر فشار تحریم و فقر و تورم و بیکاری دارند خرد میشن. ادامه این مسیر میتونه موجودیت نظام و انقلاب رو با خطر جدی روبرو کنه.
  • متذکر IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    0 0
    مقامات و مسئولان باید هوشیار باشند و از پیش در پی خنثی کردن این ترفند باشند و نباید کار را به احتمالات وا گذارند! باید از این الان در تنگه هرمز از کشتی عبوری از آن عوارض سنگین و متناسب با محوله آنها گرفته شود مانند کانال سوئز تا خسارات وارده آمریکا و کشورهای همکاری کننده با آن جبران شود. اگر دیر جنبیده شود آمریکا ایران را وادار به تسلیم می کند!
  • مهدی IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    0 0
    بایدن تو که تجربه داری باید از عاقبتی مثل عاقبت ترامپ و نتانیاهو بترسی بزدل
  • محمد IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    0 0
    ما اگر میخواهیم یک کشور ابر قدرت باشیم باید سلاح هسته ای داشته باشیم دیگر ترسیدن جای ندارد
  • حمیع IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    0 0
    تا خدا هست بنده خدا چکارن
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    0 0
    اصلاح طلبان دمتون گرم خوب تحریما رو برداشتین
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    0 0
    نه داداش مشکل از خودمونه
  • AM ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    0 0
    رهبر عزیزچندبارگفتند امریکا مثل روباه هست و ازخودش هیچ اختیاری نداره ولی کو گوش شنوا ،اقایون مسئول مشاهده فرمایید
  • باقر IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    0 0
    به قول شما همه چی تحریم شده اینم بالای غلطی میخواد بکنه ایران قوی تر از این حرفا هستش امریکا کشوری نیست که می شود اعتماد کرد ناقص و نافذ کشورهای دیگر است
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    0 0
    نمیره بای دن ایران جزء کشورهای مرده حساب میشه دیگه جم نمیشه یه نمونه فقط سیمان رومیگم 95هزارتومان شده دیگه فایده نداره