صدور مجوز ۳ رشته محل جدید در مقطع کارشناسی پیوسته دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان

شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با تاسیس ۳رشته در مقطع کارشناسی پیوسته برای سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ در دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،دکتر رضا نقدی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با اعلام این خبر گفت: در مقطع کارشناسی پیوسته، مجوز تاسیس رشته مهندسی حرفه ای کامپیوتر برای دانشکده فنی و حرفه ای پسران سمنان و رشته های حسابداری و گرافیک  برای دانشکده فنی و حرفه ای دختران سمنان در دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان اخذ شد.
وی با اشاره به این که تربیت مهندسان و تکنسین‌های مورد نیاز بازار کار، یکی از وظایف این دانشگاه است، افزود : ۳۹ رشته کاردانی، ۲۱ رشته کارشناسی ناپیوسته و ۴ رشته کارشناسی پیوسته در این دانشگاه تدریس می‌شود 
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ی استان سمنان افزود : با اضافه شدن این سه رشته به سبد آموزشی این دانشگاه، تعداد رشته‌های دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان به ۶۳ رسیده است.
نقدی گفت : در راستای آمایش رشته ها و ضرورت های کارآفرینی استان و همچنین افزایش مهارت آموزی و برطرف کردن نیاز های صنعت، مجوز رشته های مهندسی حرفه ای کامپیوتر، حسابداری و گرافیک در مقطع کارشناسی پیوسته برای دانشکده های فنی وحرفه ای استان اخذ شده است که از مهرماه سال جاری دانشجو پذیرفته می شود.
ایشان با اشاره به فعالیت ۱۷۶ آموزشکده و دانشکده فنی و حرفه‌ای در کشور اظهار داشت: هدف از این مراکز آموزشی توسعه آموزش عالی فنی و حرفه‌ای، گسترش شایستگی‌ها حرفه‌ای از طریق توسعه دانش و مهارت و نگرش به تربیت نیروهای متخصص در سطح کشور است.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان ضمن قدردانی از همکاری و مساعدت های ریاست دانشگاه فنی و حرفه ای کشور ، معاونت آموزشی و دفتر آمایش و گسترش گفت: ۳۰۰۰ نفر دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی در دانشگاه فنی و حرفه ای استان تحصیل می‌کنند.

شایان ذکر است دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان با ۴ دانشکده در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و امیرآباد دامغان مشغول به فعالیت است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1536943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =