واکنش روحانی به اعتراضات در خوزستان و استفاده برخی از اسلحه

رئیس جمهور از مردم درخواست کرد که مشکل را از طریق قانونی پیگیری کنند و نگذارند دشمن سوءاستفاده کند.

به گزارش  خبرگزاری خبرآنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در هشتاد و سومین برنامه افتتاح طرح‌های ملی با عنوان جهش تولید با بهره برداری از طرح‌های مربوط به وزارت نفت در ۳ استان بوشهر، هرمزگان و فارس با اشاره به اعتراضات مردم در خوزستان گفت:دیروز به معاون اول دستور دادم فردا به خوزستان برود و از نزدیک بررسی کند اگر مشکلی است و درصورت نیاز با من تماس بگیرد.

>>>> بیشتر بخوانید؛

>>>> روحانی: قانون مجلس اجازه نداد تحریم‌ها را برداریم

رییس‌جمهوری با بیان اینکه مردم استان خوزستان، مردمی هوشیار، آگاه و با تحمل بالایی هستند که سالها جنگ را تحمل کردند، گفت: تعدادی که شعار ناصحیحی می‌دهند را باید از این مردم جدا کنیم. ممکن است مردم خوزستان معترض باشند که اعتراض و انتقاد در چارچوب قانون مشکلی ندارد. یکی بگوید آب کم است یا فاضلاب مشکل دارد. این اعتراضات حق مردم است مردمی که در دمای بالای ۵۰ درجه زندگی می‌کنند با مشکل کم آبی این حق طبیعی را دارند که سخن بگویند و حرف بزنند در چارچوب قانون اعتراض کنند.

روحانی ادامه داد: یک نااهلی هم این وسط می‌آید از سلاح گرم استفاده کند و عزیزی هم کشته می‌شود. از مردم خوب خوزستان چه عرب زبان، چه فارس زبان و لر که کنار هم مردم عزیز ما هستند خواهش می‌کنم اگر مشکلی است از طریق قانونی انجام شود نگذارید دشمنان ما خوشحال شوند و اجازه ندهند دشمنان از حرکتی سو استفاده کنند. امیدواریم به خوبی از این مساله عبور کنیم و دولت هم با همه توان و قدرت و امکانات در خدمت مردم فهیم خواهد بود.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1537552

برچسب‌ها