کره شمالی آمریکا را مقصر ناآرامی‌های کوبا دانست

ایسنا نوشت: کره شمالی آمریکا را به مداخله در امور داخلی کوبا و طرح نقشه‌های "پشت پرده" برای التهاب تظاهرات اخیر ضد دولت در کشورهای کارائیب متهم کرد

به گزارش یونهاپ،  وزارت خارجه کره شمالی در مقاله‌ای در وب سایت خود این ادعا را مطرح کرد و گفت: "برای غلبه بر اعتراضات ضد دولتی ، تجمعات گسترده‌ای در پایتخت هاوانا و سایر شهرها ترتیب داده شد.

در این نوشتار آمده است: رئیس جمهور دیاز کانل این اعتراضات را  به عنوان پیامدهای اقدامات پشت پرده آمریکا همراه با برنامه‌ریزی‌های مداوم ضد کوبا برای نابودی سوسیالیسم و ​​انقلاب" محکوم کرده است.

وزارت خارجه کره شمالی در ادامه گفته است: کوبا در مبارزه خود برای "شکست دادن تلاش‌های آمریکا برای دخالت در امور داخلی‌اش" و "موج سواری بر اوضاع دشوار کنونی" به پیروزی دست خواهد یافت.

کره شمالی همچنین با انتقاد از تحریم های ایالات متحده علیه کوبا گفته است: اینکه قطعنامه اخیر سازمان ملل متحد که خواستار لغو تحریم‌های اقتصادی ، تجاری و مالی علیه کوبا بود ، "بازتاب صدای جامعه جهانی" است.

هفته گذشته ، وزارت خارجه کره شمالی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که اعتراضات اخیر در کوبا "نتیجه دست‌های پشت پرده نیروهای خارجی" است.

کره شمالی به دنبال حفظ روابط نزدیکتر با کشورهای دوست سنتی خود از جمله کوبا در میان بن بست مذاکرات هسته ای با واشنگتن است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1537620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یاس IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    0 0
    دیکتاتور ها حرف نمی زنند!