آتش‌سوزی در پارک ملی دریاچه ارومیه / محیط‌زیست: مهار شد

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: بخش جنوب غربی پارک ملی دریاچه ارومیه که بعنوان تالاب گروس شناخته می‌شود روز جمعه دچار آتش سوزی شده بود که بعد از ساعت‌ها تلاش بی وقفه مهار شد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، مهران نظری گفت: این آتش سوزی ظهر روز جمعه یکم مرداد ماه آغاز و در شامگاه همان روز توسط ۳ اکیپ آتش نشانی از مهاباد، یک اکیپ آتش نشانی از میاندوآب و یک اکیپ آتش نشانی از پتروشیمی، یک فروند بالگرد هلال احمر و تیم واکنش سریع اداره کل حفاظت محیط زیست استان شامل یگان حفاظت محیط زیست شهرستانهای مهاباد، میاندوآب و همچنین اهالی روستاهای اطراف و تشکل های مردم نهاد زیست محیطی مهار شد.

وی اظهار کرد: در جریان این آتش‌سوزی حدود ۷۶۰ هکتار از عرصه حساس جنوب غربی پارک ملی دریاچه ارومیه دچار حریق شد که کل پوشش گیاهی آن شامل نیزار ، گزارها و پوشش علفی این عرصه بطور کامل در آتش سوخت.
نظری افزود: آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی به‌ویژه تالاب‌ها از مهمترین تهدیدات زیست محیطی محسوب می شود که هر ساله خسارت های زیادی به محیط زیست وارد می کند.
مدیر کل حفاظت محیط زیست ِآذربایجان‌غربی گفت: به دلیل مرتفع بودن نیزارها، گستردگی آتش و باتلاقی بودن محیط امکان اطفای حریق به راحتی میسر نبود و درخواست هلیکوپتر از سازمان انجام شد.
نظری افزود: توسط هلیکوپتر هلال احمر که در محل حاضر بود نیروهای امدادی به بخش هایی از محل حریق که امکان دسترسی وجود نداشت انتقال داده شد.
وی افزود: باتوجه به بررسی‌های اولیه  مساحتی حدود ۷۶۰ هکتار از پوشش گیاهی پارک ملی تالاب دچار حریق شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1538166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =