نصب هرگونه یادمان در اماکن عمومی با اخذ مجوز قانونی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت:صدور مجور ساخت و نصب مجسمه و المان و یادمان در اماکن عمومی و میدان‌های شهری، منوط به اخذ مجوزهای قانونی از شورای نظارت بر ساخت و نصب مجسمه و المان است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ محمد حسین اسماعیلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اعلام این مطلب گفت: تاکنون ۳آیین نامه در زمینه ساخت و نصب مجسمه در اماکن عمومی وجود داشته که یکی مصوبه سال ۱۳۳۸ است و دومی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به تاریخ چهارم خرداد ۱۳۷۸ و سومین مصوبه هم مربوط به شورای فرهنگ عمومی به تاریخ ۱۸ آبان ۱۳۷۹ است که تمامی این مصوبات به دلایلی تا کنون امکان اجرایی شدن پیدا نکرده بودند.

اسماعیلی درباره دلایل عدم اجرایی شدن این آیین نامه ها افزود: مهمترین دلیل، تمرکز تصمیم گیری در تهران و حضور مقامات عالی وزارتخانه های مرتبط و عدم تفویض اختیار برای تصمیم گیری در شهرها و استان ها بوده است که این اختیار در مصوبات قبلی پیش بینی نشده بود و یا ارگان های مرتبط با موضوع، شعب متناظر را در استان نداشتند که این موضوع برطرف شد و با تفویض وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شوراهای متناظر در استان ها تشکیل شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: در این راستا و در دومین جلسه شورای نظارت بر ساخت و نصب مجسمه و یادمان در اماکن عمومی و میدان های شهری با حضور معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای شورا ، پرونده شورای پیشنهادی نظارت بر ساخت و نصب مجسمه و یادمان در اماکن عمومی و میدان های شهری استان قزوین بررسی و مورد تایید قرار گرفت.

اسماعیلی افزود: در این شورا علاوه بر اعضای حقوقی، از حضور صاحب نظران و استادان هنرهای تجسمی و ظرفیت هنری انجمن های هنری و تخصصی و دانشگاهی استان که آشنایی کامل با مبانی هنری دارند، استفاده شده است.

او گفت: از این پس شهرداری ها باید برای ساخت و نصب هرگونه مجسمه و المان و یادمان در سطح میادین و معابر شهری، طرح مربوطه را به دبیرخانه شورا واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ارائه کنند تا پس از طرح و بررسی و تصویب در شورا، نسبت به ساخت و نصب آن اقدام کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در پایان ابراز امیدواری کرد با اجرایی شدن این دستورالعمل دیگر شاهد ساخت و نصب آثار غیر حرفه ای و غیرهنری که گاهی موجب وهن شخصیت ها و مفاخر ملی و فرهنگی کشور عزیزمان است نباشیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1538170

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =