کرونا دوباره به جان سینماهای فرانسه افتاد

ایسنا نوشت: باکس آفیس این هفته فرانسه به دلیل اجرای قوانین جدید ناشی از شیوع ویروس کرونا با کاهشی قابل‌توجه مواجه شد.

به گزارش ورایتی، آمار فروش فیلم‌های سینمایی این هفته فرانسه به دلیل اعمال قوانین جدید از جمله لزوم ارائه مدرک واکیسناسیون و یا نتیجه منفی آزمایش کرونا برای ورود به اماکن فرهنگی از جمله سینماها، با کاهش ۷۰ درصدی مواجه شد.

امانوئل ماکرون در دوازدهم جولای (۲۱ تیر) اعلام کرده بود که گواهی دیجیتالی کووید اتحادیه اروپا که  بیشتر با نام گذرنامه سلامت شناخته می‌شود برای حضور در تمامی اماکن فرهنگی کشور  اجباری خواهد شد.

از یکم اوت نیز استفاده از گذرنامه سلامت برای حضور در کافه‌ها، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، هواپیماها و قطارها نیز اجباری خواهد شد.

روز چهارشنبه (۲۱ جولای- ۳۰ تیر) روزی که قوانین جدیدی به اجرا گذاشته شدند، حضور مردم در سینماها به نسبت روز قبل با ۶۰ درصد کاهش مواجه شد.

برای مثال فروش بلیت‌های فیلم «F۹» جدیدترین اثر از سری فیلم‌های «سریع و خشن» از روز چهارشنبه به بعد با ۹۰ درصد کاهش در فرانسه مواجه شد. چندین فیلم دیگر که در جشنواره کن حاضر بودند و یا به‌تازگی اکران شدند نیز با کاهش قابل‌توجه فروش مواجه شدند.

البته کاهش آمار فروش فیلم‌ها غافلگیرکننده نیست چراکه تا ۲۳ جولای (یکم مرداد) فقط ۴۳.۸ درصد از جمعیت فرانسه به طور کامل علیه کرونا واکسینه شده‌اند. به گغته نخست وزیر فرانسه پس از سخرانی ماکرون، آمار تقاضا برای واکسیناسیون با افزایش مواجه شد.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1538226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =