۰ نفر
۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶
تشکیلات و حزب امام هادی (ع)

یکی از مباحث قابل تأمل در نگاه امام خامنه‌ای، دریافت تشکیلاتی ایشان از سیره اهل بیت علیهم السلام است که خود ایشان از آن به عنوان حزب_امامت یاد کرده بودند.

به مناسبت میلاد حضرت ابوالحسن الثالث علی بن محمد الهادی علیه‌السلام، بازخوانی نگاه رهبری درباره عملکرد این تشکیلات در دوره حضرت امام_هادی النقی علیه‌السلام که در تاریخ ۳۰ مرداد ماه ۱۳۸۳ بیان کردند خالی از فایده نیست:
حضرت هادی (علیه‌السّلام) چهل و دو سال عمر کردند که بیست سالش را در سامرا بودند؛ آن‌جا مزرعه داشتند و در آن شهر کار و زندگی می‌کردند.

در همین شهر سامرا عده قابل توجهی از بزرگان شیعه در زمان امام هادی (علیه‌السّلام)جمع شدند و حضرت توانست آنها را اداره کند و به وسیله آنها پیام امامت را به سرتاسر دنیای اسلام - با نامه‌نگاری و... - برساند. این شبکه‌های_شیعه در قم، خراسان، ری، مدینه، یمن و در مناطق دوردست و در همه اقطار دنیا را همین عده توانستند رواج بدهند و روزبه‌روز تعداد افرادی را که مؤمن به این مکتب هستند، زیادتر کنند.

امام هادی همه این کارها را در زیر برق شمشیر تیز و خونریز همان شش خلیفه و علی‌رغم آنها انجام داده است. حدیث معروفی درباره وفات حضرت هادی (علیه‌السّلام) هست که از عبارت آن معلوم می‌شود که عده قابل توجهی از شیعیان در سامرا جمع شده بودند؛ به‌گونه‌ای که دستگاه خلافت هم آنها را نمی‌شناخت؛ چون اگر می‌شناخت، همه‌شان را تارومار می‌کرد؛ اما این عده چون شبکه قوی‌ای به‌وجود آورده بودند، دستگاه خلافت نمی‌توانست به آنها دسترسی پیدا کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1538678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =