۰ نفر
۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۹

مروری بر اخبار حوادث جهان در شنبه 7 خرداد 1390

یکی از سه تبعه ربوده شده ترکیه در افغانستان آزاد شد

یکی از مسئولان افغانستان امروز شنبه اعلام کرد یکی از سه تبعه ترکیه که دهم مه در استان لوگر افغانستان ربوده شدند، آزاد شد. محمد رحیم امین فرماندار منطقه باراکی باراک گفت: یکی از سه تبعه ترکیه که ناپدید شده بودند آزاد شده است و هم اکنون در فرمانداری این ناحیه بسر می برد. رئیس پلیس استان نیز این خبر را تایید کرد.

اما هنوز علت آزادی این تبعه ترکیه معلوم نیست. به گزارش خبرگزاری فرانسه از کابل، این سه تبعه ترکیه به عنوان مهندس به افغانستان رفته بودند و دهم مه ماه هنگامی که از استان پکتیا در مرز پاکستان به کابل بازمی گشتند در استان لوگار ربوده شدند.

 

در حمله مهاجمان به شهری در شمال نیجریه 8 نفر کشته شدند

در حمله روز جمعه افراد مسلح به یک پادگان پلیس، کلانتری و یک بانک در شمال نیجریه هشت نفر کشته شدند. محمد جینجیری ابوبکر رئیس پلیس ایالت بورنو اعلام کرد این حمله در شهر دامبوآ (حدود صد کیلومتری جنوب مایدوگوری مرکز ایالت بورنو) رخ داد. وی تصریح کرد نزدیک به هفتاد مرد مسلح که گمان می رود از اعضای یک گروه تندرو موسوم به بوکو حرام باشند، به طور جداگانه به یک پادگان پلیس، یک کلانتری و یک بانک حمله کردند. وی گفت در این حمله هشت نفر (چهار پلیس و چهار غیرنظامی)کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند. در این حمله، هیچیک از مهاجمان کشته یا دستگیر نشد. وی تصریح کرد مهاجمان با چهار اتوبوس و موتور سیکلت وارد شهر شدند و از سلاح گرم و مواد منفجره بر ضد پلیس استفاده کردند.

وی افزود یگان های مشترک ارتش و پلیس به حمله آنها پاسخ دادند و درگیری دو طرف بیش از یک ساعت به طول انجامید. مهاجمان پس از این حملات فرار کردند و پلیس در تعقیب آنهاست. به گزارش خبرگزاری فرانسه از کانو، ایالت بورنو در منتهی الیه شمال شرق نیجریه همواره صحنه حملاتی است که به گروه تندرو بوکو حرم نسبت داده می شود. این گروه سال دو هزار و نه شورشی به راه انداخت که توسط ارتش سرکوب شد و صدها کشته بر جا گذاشت.

 

22 کشته و مجروح در انفجار بازار پاکستان

به گزارش سرویس بین الملل برنا به نقل از آسوشیتدپرس، بر اساس اعلام یکی از پزشکان پاکستان،چهار نفر از زخمی های این انفجار به دلیل جراحت زیاد در بیمارستان جان خود را از دست داده و برخی دیگر نیز در وضع وخیمی به سر می برند.

یکی از منابع دولتی پاکستان در این زمینه تاکید کرده است که این حادثه در رستورانی در بازار اصلی پاکستان روی داده است.

هیچ گروهی تاکنون مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است اما در عین حال نیروهای طالبان چند حمله پیاپی را در منطقه سالارزای صورت داده انداین در حالی است که بر اساس ادعای نیروهای طالبان علت این حمله قصد مردم منطقه برای بیرون کردن طالبان بوده است.

خودروها هم به جعبه سیاه مجهز می‌شوند

جعبه‎‌ای که در حال حاضر با عنوان جعبه سیاه در هواپیماها استفاده می‌شود، قادر است اطلاعات پیش از تصادف یا سقوط هواپیما را ضبط کند و کارشناسان از طریق آن به علل سقوط و یا مشکلات فنی هواپیما پی ببرند.

به گزارش فیزورگ، قرار است چنین جعبه‌هایی در خودروهای امروزی جاسازی شوند تا از این طریق کمک شایانی به تسهیل قضاوت در مورد علل تصادف در دادگاه‌‌ها، شرکت‌های بیمه برای اطلاع از صحت گفته‌های راننده زیان دیده و تولید کنندگان خودرو جهت رفع عیوب احتمالی محصولاتشان کند.

گفتنی است جعبه سیاه به هیچ وجه از کار نمی افتد و راننده نمی تواند آن را حتی برای مدتی خاموش یا قطع کند.

نجات اسب باردار از مرگ

به گزارش سرویس اجتماعی برنا،حادثه زمانی رخ داد که کامیونت حامل این مادیان در مسیر شرق به غرب آزاد راه تهران-کرج در حرکت بود که فرسودگی و پوسیدگی چوب‌های کف قسمت بار کامیونت و تکان‌های خودرو باعث شد دست و پای این حیوان در میان چوب‌ها فرورود و حیوان در موقعیت و شرایط خطرناک و دشواری قرار گیرد.

ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران عصر دیروز با دریافت خبر این حادثه بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه 20 و گروه نجات 8 را همزمان روانه محل حادثه بعد از پل کوهک کرد.

مهدی بهداری که فرماندهی عملیات نجات را برعهده داشت گفت: آتش‌نشانان با اجرای عملیات به موقع و دقیق موفق شدند دست و پای اسب گرفتار را از میان چوب‌ها بیرون آورده و به درد و رنج این حیوان پایان دهند.

آتش‌نشانان با بکارگیری جرثقیل و بدون هر گونه آسیبی مادیان را که باردار بود از قسمت بار کامیونت خارج کردند و پس از تعویض چوب‌های کف خودرو و اطمینان از ایمنی ان این حیوان را بار دیگر در کامیونت قرار دادند تا برای درمان آسیب دیدگی شدید دست و پایش به محل پرورش اسب در پارک چیتگر منتقل شود.

 

/5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 153921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =