مدارس حضوری می‌شوند؟/ کرونای دلتا و خطر برای کودکان

مجموعه اخبار کرونایی امروز را اینجا بخوانید.

به گزارش خبرآنلاین؛ متاسفانه امروز هم مرگ ‌سیاه‌ترین خبر کرونا در کشور بود. به طوری که بنابر اعلام  وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت گذشته در کشور ۳۳هزار و ۸۱۷ ابتلای جدید کووید ۱۹ شناسایی شد و متاسفانه ۳۰۳ بیمار نیز جان خود را از دست دادند.

همچنین از دیروز تا امروز ۶ مردادماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۳ هزار و ۸۱۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۶۹۴ نفر از آنها بستری شدند.

براین اساس در حال حاضر ۲۳۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۷ شهر در وضعیت نارنجی، ۹۹ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

رشد ۲۲ درصدی فوتی‌های کرونا در کشور

این یعنی روند صعودی کرونا در کشور همچنان ادامه دارد.

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت امروز در این رابطه گفت: در هفته گذشته شاهد افزایش ۱۵.۵ درصدی در تعداد بیماران بستری مثبت و افزایش ۲۲ درصدی در تعداد بیماران فوت شده نسبت به هفته ماقبل بوده ایم.

لاری با اشاره به نرخ بستری و مرگ و میر کرونا در ایران اظهار کرد: در هفته ای که گذشت میانگین بروز موارد مثبت بستری در کشور حدود ۲۰.۵ نفر به ازای هر صد هزار نفر جمعیت و میانگین بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری حدود ۱۷.۵ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت گزارش شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش  پزشکی با اشاره به استان‌های رکوددار بستری و مرگ و میر کرونا در کشور بیان کرد: استان‌های مازندران، ایلام، کرمان و گلستان (در هفته گذشته) به ترتیب دارای بیشترین میزان بروز موارد مثبت بستری در کشور بوده‌اند همچنین بیشترین میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری در کشور در استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد، بوشهر و البرز گزارش شده است.

کرونای دلتا و خطر برای کودکان

از سویی ورود کرونای دلتا و پخش آن در جمعیت زیادی در کشور باعث شده است که کودکان هم در خطر بیشتری قرار بگیرند.

قدرت شیوع این ویروس از انواع قبلی کرونا بیشتر است.

متخصص کودکان بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) گفت: آمار بستری کودکان مبتلا به ویروس دلتا کرونا رو به افزایش است و باید خانواده‌ها مراقبت بیشتری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کنند.

 آینا ریاحی افزود: این روزها کودکان با علایم تب، اسهال، ضعف و تشنج به بیمارستان ها مراجعه می کنند و تست آنها در مورد ابتلا به کرونا مثبت تشخیص داده می شود که اگر به موقع اقدامات درمانی برای آنها انجام نشود، می تواند عواقب خطرناکی داشته باشد.

وزارت بهداشت: انتقال ویروس بین کودکان بسیار پایین است، مدارس را باز کنید

این در حالی است که مسئولان وزارت بهداشت قصد دارند مدارس را برای سال تحصیلی جدید باز کنند. 

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: مطالعات نشان داده انتقال ویروس در بین کودکان خیلی کمتر است، اما نسبتا انتقال از کودکان به بزرگسال و بر عکس بیشتر است.

علیرضا رییسی معاون بهداشت وزارت بهداشت و درمان در دومین روز از سی و پنجمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش بیان کرد: بازگشایی ایمن مدرسه بسیار مهم است و از این رو یک بسته برای بازگشایی نیاز است. معلم، مدرسه و خانواده در این بسته نقش دارند. کلاس‌ها باید تهویه مناسب داشته باشند، تجمعی نباشد و ترددها رعایت شود. 

او همچنین خبر داد که واکسیناسیون معلمان از عید غدیر آغاز می‌شود. 

واکنش به برگزاری مراسم عید غدیر

  همچنین امروز معاون درمان ستاد کرونا تهران گفت: هرگونه تجم ع به هر شکلی ممنوع است و هر کسی بنا به مصالحی اگر قرار است جمعی بالای ۳۰ نفر را شکل دهد، باید از ستاد کرونای استان مجوز بگیرند.  

نادر توکلی، معاون درمان ستاد کرونا تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با وجود انتقادها از برگزاری مراسم مسلمیه با وجود خطر ابتلا به کرونا، برخی برای مراسم عید غدیر خم هم از مردم دعوت به عمل آوردند، بیان کرد: هرگونه تجمع به هر شکلی ممنوع است و هر کسی بنا به مصالحی اگر قرار است جمعی بالای ۳۰ نفر را شکل دهد، باید از ستاد کرونای استان مجوز بگیرند.

وی در مورد دعوت از مردم برای حضور در مراسم‌ عید غدیر خم در میدان شهرری افزود: خبر ندارم که از ستاد مجوزی گرفتند یا نه، اما تا جایی که می‌دانم مجوزی گرفته نشده است.

    

   دستور وزیر بهداشت برای واکسیناسیون کارمندان بانک ها

به جز معلمان ادامه واکسیناسیون گروه‌های دیگر هم همچنان ادامه دارد.

وزیر بهداشت در این رابطه در نامه‌ای امروز نوشت: 

نمکی در این نامه آورده است:

"پیرو مکاتبات قبلی و باتوجه به ظرفیت موجود واکسیناسیون کشور و آسیب پذیری کارمندان محترم بانکها، به خصوص آنان که در تماس مستقیم با ارباب رجوع هستند، شایسته است ترتیبی اتخاذ فرمایید تا واکسیناسیون این گروه از اوایل هفته آینده شروع گردد.

هماهنگی با مدیران محترم بانک های دولتی و خصوصی، ثبت نام و استفاده از فضاهای مناسب در آن مجموعه، به گونه ای که ضمن حفظ نظم در سرعت واکسیناسیون دیگر گروه های هدف تأثیرگذار نباشد، بسیار حائز اهمیت است."

افزایش تولید واکسن برکت از هفته دوم مرداد

همچنین به نظر می‌رسد که از چند هفته دیگر تعداد بیشتری واکسن برکت به سبد واکسیناسیون ایران اضافه می‌شود.

مینو محرز سرپرست تیم تحقیقاتی واکسن کوو ایران برکت در این رابطه گفت:  ما واکسن‌ها را تحویل وزارت بهداشت دادیم، تزریق آن‌ها در دست وزارتخانه است و خارج از حوزه این وزارتخانه تزریقی انجام نخواهد شد.

وی ادامه داد: واکسن برکت تا الان روی افراد ۱۸ سال به بالا مطالعه می‌شده، اما الان در حال تهیه‌ی پروپوزالی هستیم که واکسن را برای افراد زیر ۱۸ سال هم مطالعه کنیم، مجوز که بگیرد، بقیه‌ی مراحل هم انجام خواهیم داد.

او افزود: سرپرست تیم تحقیقاتی واکسن کوو ایران برکت گفت: اخیرا یک میلیون واکسن را به وزارت بهداشت تحویل دادیم، الان هم تعدادی دیگر تحویل داده شده و از هفته دوم مرداد ماه میزان تولید خیلی بالاتر خواهد رفت و در واقع در هفته به چند میلیون دز خواهد رسید.

۲۳۵۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1539610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =