اجرای دوهزار طرح صنعتی با اعتبار ۵۶۰هزارمیلیارد ریال در قزوین

معاون سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: دو هزار و ۵۶۵طرح صنعتی با پیش‌بینی ۵۶۰هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان قزوین در حال اجرا است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ازاستان قزوین؛ کامران لشگری، معاون سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: پیش بینی می‌شود که این میزان سرمایه گذاری برای استان قزوین ۱۱۴هزار نفر اشتغالزایی به دنبال داشته باشد.

لشگری یادآورشد: هم اکنون سه هزار و ۴۸۲واحد تولیدی در سطح استان مشغول فعالیت هستند که برای ۱۵۲هزار نفر نیز فرصت اشتغال فراهم کرده اند.

معاون سرمایه گذاری سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان قزوین با اشاره به میانگین رشد صدور جواز تاسیس واحدهای صنعتی در سطح این استان گفت: براساس گزارش عملکرد وزارت صمت، میانگین رشد صدور جواز تاسیس در کشور از ابتدای سال جاری تاکنون از نظر تعداد ۲۷.۵درصد، از نظر سرمایه گذاری ۱۰۳درصد و از نظر پیش بینی اشتغال ۵۱درصد بوده که این ارقام در استان به ترتیب ۶۴.۸، ۲۸۱.۲ و ۴۶درصد است.

او با اشاره به صدور پروانه بهره برداری افزود: میزان رشد صدور پروانه بهره‌برداری در کشور ۱۶۴درصد بوده و استان قزوین ۳۵۹درصد رشد را در این زمینه تجربه کرده است.

معاون سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی‌ها استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای رونق اقتصادی، اشتغالزایی و جهش تولید ضروری است که قطعا به همکاری و همراهی تمامی دستگاه‌های اجرایی در استان نیاز دارد.

لشگری گفت: با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان قزوین، اولویت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری این استان تعیین شده و برای تسریع در روند سرمایه‌گذاری در اختیار سرمایه‌گذاران جدید قرار می‌گیرد.

او خاطر نشان کرد: توسعه صنایع الکترونیکی، ماشین‌آلات و تجهیزات و صنایع حمل و نقل، گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و صنایع‌های تک و با ارزش افزوده بالا از جمله اولویت‌های وزارت صنعت معدن و تجارت در زمینه جذب سرمایه‌گذاری است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1540403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =