چهره‌هایی که از کرونا نجات یافتند/ خبر ترسناک کرونا از انگلیس

امروز در حالی که مسولان وزارت بهداشت تاکید کردند رعایت پروتکل‌های بهداشتی به حداقل رسیده است ولی اعلام شد که میزان مبتلایان جدید به کمتر از ۲۰ هزار نفر در روز رسیده است. این در حالی است که تعداد مبتلایان روزانه به حدود ۳۵ هزار نفر افزایش یافته بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اخبار ابتلای برخی چهره ها و اشخاص معروف به کرونا از جمله اخبار مورد توجه این بیماری در امروز بود.

از جمله از مهران مدیری خبر رسید که پس از ابتلا به کرونا، چند روزی را در بیمارستان بستری شده بود و عصر امروز (شنبه ۹ مرداد) مرخص شد و به منزل برگشت.

همچنین خبر رسید که الهام آزاد نماینده مردم نائین، خور و بیابانک و عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی به ویروس کرونا مبتلا شده است. در خبر دیگری عنوان شد علی کریمی بعد از دو هفته قرنطینه امروز تست منفی کرونای خود را دریافت کرد. ستاره سابق تیم ملی و پرسپولیس که به کرونا مبتلا شده بود امروز بعد از انجام آخرین تست pcr مجوز بیرون آمدن از قرنطینه دو هفته‌ایش را دریافت کرد.

خبر ترسناک علمی کرونا در امروز را محققان انگلیسی اعلام کردند. گروه مشاوره علمی برای موارد اضطراری انگلیس، هشدار دادند گونه جهش یافته کووید در آینده می‌تواند از هر ۳ نفر جان یک نفر را بگیرد.

امروز اتفاق تازه ای در حوزه خبرهای کرونا افتاد. از جمله اینکه با وجود کاهش مراقبتهای مردم و رعایت موارد بهداشتی، تعداد مبتلایان به کمتر از ۲۰ هزار نفر رسیده است. وزارت بهداشت، آمار کرونا در شبانه روز گذشته را اعلام کرد که بر همین اساس مجموع جانباختگان به ۹۰۶۳۰ نفر رسید.

از دیروز تا امروز ۹ مردادماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۹ هزار و ۸۴۶ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۶۲۰ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به سه میلیون و ۸۷۱ هزار و ۸ نفر رسید. در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۸۶ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹۰ هزار و ۶۳۰ نفر رسید.

چهره‌هایی که از کرونا نجات یافتند/ خبر ترسناک کرونا از انگلیس

تا کنون سه میلیون ۳۶۷ هزار و ۲۷۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. ۵ هزار و ۴۵۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۲۵ میلیون و ۹۱۷ هزار و ۹۲۱ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است. در حال حاضر ۲۸۵ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهر در وضعیت نارنجی، ۵۳ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

این وضعیت در حالی است که سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفته است: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور به ۳۹.۲۲ درصد رسیده که این میزان کمترین حد رعایت از اوایل تیر سال ۱۳۹۹ تاکنون است.

سیما سادات لاری افزود: سیر نزولی میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا در کشور تقریبا از اواسط خرداد ماه تاکنون ادامه داشته و از هفته اول تیر ماه ۱۴۰۰ تاکنون این روند به سرعت کاهشی شده و اکنون به ۳۹.۲۲ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: از ۳۰ تیر تا ۶ مرداد سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۰ هزار و ۸۵۲ واحد مرکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی اخطار دریافت کرده و به مراجع قضایی معرفی شدند. همچنین در این بازه زمانی تعداد هزار و ۴۲۰ مرکز متخلف پلمب شدند.

در این رابطه سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه ۲۹ استان کشور درگیر ویروس کرونا دلتا هستند، گفت:‌ میزان بستری‌ها به شدت رو به افزایش است.

علیرضا رییسی روز شنبه و پس از آخرین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در دولت دوازدهم که با حضور رییس جمهوری برگزار شد، افزود: رعایت پروتکل های بهداشتی به زیر ۴۰ درصد رسیده است.

کاهش مبتلایان جدید کرونا با وجود رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم

وی با بیان اینکه طی هفته آینده درگیر موج سهمگین تری از دلتا کرونا می شویم، گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی به زیر ۴۰ درصد رسیده و روند شیوع بیماری رو به بالا است. وی افزود: ویروس دلتا قدرت سرایت پذیری بالایی دارد و پروتکل های بهداشتی خوب رعایت نمی شود، رستوران ها از مکان های پرخطر برای ابتلا به این بیماری بوده و متاسفانه مردم زیادی به رستوران می روند که این یک هشدار جدی است.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: افراد حتی اشخاصی که دز اول واکسن کرونا را دریافت کردند باید از رفتن به رستوران، مکانهای تجمعی و سرپوشیده پرهیز کنند.

همچنین حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در گفتگوی اسکایپی با خبر ۸ بامداد شبکه یک گفت: قدرت سرایت سویه دلتا بیشتر از انواع دیگر است، هر مبتلا به واریانت دلتا می‌تواند ۵ الی ۹ نفر را درگیر کند. نظر تمام مراجع بین المللی داشتن آرایش جدید برای مقابله با این بیماری است.

خوشبختانه در بین این اخبار ترسناک، خبر رسید سامانه نام نویسی واکسیناسیون کرونا ویروس برای گروه سنی بالای ۵۵ سال فعال شد. رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سامانه نوبت‌دهی واکسیناسیون salamat.gov.ir برای نام نویسی همه افراد ۵۵ سال به بالا (متولدین ۱۳۴۵ و پیش از آن) باز شده است.

علی شریفی زارچی افزود: کافی است با تلفن همراه یا رایانه به این سایت مراجعه و پس از انتخاب استان، ورود کد ملی و شماره تلفن همراه، شهر محل سکونت خود را انتخاب کنند. وی ادامه داد: بلافاصله فهرست پایگاه‌های تزریق واکسن آن شهر به نمایش در می آید. شریفی زارچی خاطرنشان کرد: به ازای هر پایگاه، نخستین روزی که نوبت خالی وجود داشته باشد نمایش داده می‌شود.

در زمینه اخبار مربوط به واکسیناسیون هم خبر رسید مدیر تولید واکسن "کوو ایران برکت" اعلام کرد که مجموع واکسن‌های تحویل شده از سوی ستاد اجرایی فرمان امام به وزارت بهداشت به یک میلیون و ۵۰۰ هزار دوز رسید.

 حسن جلیلی در این اظهار کرد: امروز ۲۰۰ هزار دوز جدید از واکسن کرونا را جهت تزریق عمومی تحویل وزارت بهداشت دادیم.

وی افزود: در هفته‌های گذشته نیز یک میلیون و ۳۰۰ هزار دوز واکسن کوو ایران برکت تحویل وزارت بهداشت شده بود و به این ترتیب تعداد واکسن‌های تحویل داده شده به ۱.۵ میلیون دوز رسید.

همچنین در خبر دیگری معاون فنی گمرک ایران گفت: سومین محموله واکسن آسترازنکا ارسالی از طرف کشور ژاپن با پرواز قطر به ایران، ساعت ۲۲:۳۰ دیشب ( ۸ مرداد ۱۴۰۰) وارد کشور شد. «مهرداد جمالی ارونقی» تصریح کرد: این محموله شامل ۷۲۵ هزار و ۹۴۰ دز واکسن بود که شب گذشته با هماهنگی وزارت بهداشت و وزارت امور خارجه وارد فرودگاه امام خمینی شد.

وی افزود: تشریفات گمرکی این محموله از واکسن کرونا توسط گمرک در حداقل زمان ممکن و در پای پرواز انجام و تحویل نمایندگان وزارت بهداشت شد. ارونقی تاکید کرد: تاکنون رقم واکسن های وارداتی از کشور ژاپن به دو میلیون و ۹۱۱ هزار و ۸۱۰ دز رسیده است.

۴۷۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1540512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =